מזל טוב שנה וחצי אחרי האסון: אלמנתו של ההרוג ממירון התארסה

תניה חברוני, אלמנתו של יהונתן ז"ל שנהרג באסון מירון לפני כשנה וחצי, התארסה בשעה טובה לבחיר ליבה, עידן | מזל טוב

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/01/23 13:50 כד בטבת התשפג

שנה וחצי אחרי האסון: אלמנתו של ההרוג ממירון התארסה
יהונתן חברוני, צילום: באדיבות המשפחה

האסון במירון בל"ג בעומר תשפ"א, גבה את חייהם של 45 בני אדם, בניהם ילדים, שחגגו את ההילולה המסורתית. בין ההרוגים היה יהונתן חברוני בן 22, תושב פתח תקווה, תלמיד ישיבה בבית המדרש בגבעת שמואל והותיר אחריו רעייה, תניה ושלוש בנות. שנה וחצי מאז האסון, בישרה תניה אתמול (ג') על אירוסיה עם עידן.

"היה בן אדם שתמיד חיוך על פניו"

חבריו של יהונתן לישיבה סיפרו לחדשות כיפה את השתלשלות האירועים באותו ערב נורא: "לפני שבוע החלטנו להוציא אוטובוס מגבעת שמואל למירון, נרשמו 45 אנשים ויהונתן בכלל לא תכנן לבוא".  עוד הוסיפו: "בשעות הערב כמה דקות לפני הנסיעה, הוא הודיע שכן מעוניין להצטרף לנסיעה והצלחנו להכניס אותו רק בגלל שהתפנה מקום".

יהונתן חברוני ז"ל

יהונתן חברוני ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

הוא ממשיך את הסיפור מהשלב שבו האסון כבר קרה: "לא ראיתי את האירוע עצמו, אבל שמענו את הרעשים וצייתנו להנחיות שנתנו לנו, והגענו לאוטובוס. התחלתי להקריא את רשימות האנשים באוטובוס וכל מי שענה שהוא עלה מחקתי את שמו. נותרנו עם שמות של ארבעה חברים שלא ידענו מה קורה איתם, אחרי טלפונים רבים הצלחנו לאתר שלושה מהם למעט יהונתן. המשטרה לחצה עלינו לנסוע ושלא נחכה, החלטנו שנצא ואחד החבר'ה יחזור עם מונית ויאסוף את יונתן".

החבורה נסעה אך אחרי זמן מה הבינו את שקרה, ומה עלה בגורלו של יהונתן חברוני. "יהונתן היה בן אדם שתמיד חיוך על פניו, אדם שקט שלא מרים את קולו, והיה דמות משמעותית בבית המדרש. יש עליו סיפורים רבים על היחס החם שהיה נותן לאנשי העיר, מנוער ועד מבוגרים, ודאג איך אפשר להיות עובדי ה' טובים יותר". הוא מספר גם סיפור אישי כי ליהונתן, "היה דוכן למכירת כיפות, שהיו אומרים על הדוכן הזה, 'מי שרוצה שהבן שלו לא יוריד את הכיפה שיקנה כיפה אצל יהונתן'".