עמית סגל פסימי: "התיווך בין זלנסקי ופוטין היה קל יותר"

הפרשן הפוליטי הגיב בציניות להודעה המיוחדת של בנט, בה הוא אמר כי רק הסכמות רחבות על הרפורמה במערכת המשפט היא הפיתרון למחלוקת הקשה בין הצדדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/23 23:38 כג בטבת התשפג

עמית סגל פסימי: "התיווך בין זלנסקי ופוטין היה קל יותר"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההמלצה של בנט: מוקדם יותר היום (ב') הגיב ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לרפורמה במערכת המשפט אותה מוביל שר המשפטים לוין. בהודעה כתב בנט כי "יש רק פיתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון". עמית סגל הגיב להודעה של בנט והביא דוגמא אקטואלית לעומק המשבר בין הימין והשמאל הישראלים.

"כמדומני שהתיווך שלו בין זלנסקי ופוטין היה משימה קלה קצת יותר מהתיווך הנוכחי" כשלמעשה הוא אומר, הפערים בין הצדדים כל כך גדולים שאין שום סיכוי ששיח כזה אכן יקרה. אמנם בני גנץ קרא לנתניהו להעביר את הרפורמה בהידברות ובהסכמות רחבות, אך לא נענה וכעט נראה כי שני הצדדים לא יגיעו לעמק השווה.

לפיד ונתניהו

לפיד ונתניהו צילום: Flash90

"הרפורמה עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו"

בפוסט שפרסם בנט מוקדם יותר היום הוא כתב: "האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה, יש לה מנדט לבצע שינויים, יהיו שינויים, וטוב שכך. הממשלה חייבת להבין: אסור ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים, סירוס מערכת המשפט והעברת מינוי כל שופטי ישראל לידי ראש הממשלה בלבד, כפי שמוצע".

בנט

בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בנט אף אמר על הרפורמה במתכונתה הנוכחית ללא הסכמות כי היא "תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה". בנט סיים את דבריו וכתב: "יש רק פיתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת, הנוסחה אינה מסובכת במיוחד, אם רק יגיעו שני הצדדים עם מעט רצון טוב. אנשים אחים אנחנו".