שבר שיא ספרו של הנסיך הבריטי עם מספר בלתי נתפס של מכירות

ספרו של הנסיך הבריטי בן ה-38 עקף את קצב מכירת ספר הזיכרונות של ברק אובמה ורעייתו מישל, שהחזיק בשיא: "נמכר ביותר מ-1,430,000 עותקים. מדובר בסך המכירות הגדול ביותר עבור כל ספר עיון שפורסם אצלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/23 17:00 יט בטבת התשפג

ספרו של הנסיך הבריטי עם מספר בלתי נתפס של מכירות
הנסיך הארי, צילום: shutterstock

לאחר ציפייה ארוכה, החל להימכר השבוע ספרו של הנסיך הארי ברחבי העולם. מדובר בספר זיכרונות שזכה לשם "Spare". ברשת BBC הבריטית, פורסם היום (ה') כי הספר מכר ביום המכירות הראשון שלו יותר מ-1.4 מיליון עותקים - רק בארצות הברית, בריטניה וקנדה.

ב-"Penguin Random House", אשר נחשבת להוצאה לאור הגדולה בעולם, דווח כי הספר שבר את שיא מכירת ספר עיון ביום הראשון שלו. כך למשל, עקף ספרו של הנסיך בן ה-38 את קצב מכירת ספר הזיכרונות של ברק אובמה ורעייתו מישל, שהחזיק עד בשיא מאז פרסומו. "הממואר של הדוכס מסאסקס נמכר ביותר מ-1,430,000 עותקים. מדובר בסך המכירות הגדול ביותר עבור כל ספר עיון שפורסם אצלנו", כך נמסר בהצהרה למגזין "People".

בספר הזיכרונות שכתב הארי הוא מספר בין היתר על צערו על מות אמו, הנסיכה דיאנה, על המחלוקות שלו עם אחיו הנסיך וויליאם. בנוסף, להארי ישנה ביקורת קשה על עיתונות הצהובונים של בריטניה ובכך שהיא פולשנית ואף מפורסמות בה ידיעות שגויות.

"כל כך התביישתי אחר כך. רק רציתי לתקן את העוול"

במהלך ריאיון ב"גרדיאן" הבריטי, סיפר הארי על הגעגוע למשפחה. "הייתי רוצה לקבל את אבא שלי בחזרה, הייתי רוצה לקבל את אח שלי בחזרה".

במהלך הסדרה הדוקומנטרית חשף הנסיך את שיחתו עם רבה הראשי של לונדון שניהל בהיותו בן 20 לאחר שעורר סערה בקהילה היהודית בבריטניה כשהתחפש לחייל נאצי במסיבה. "זו כנראה אחת מהטעויות הגדולות בחיי", אמר הארי, "כל כך התביישתי אחר כך. רק רציתי לתקן את העוול". ישבנו ודיברנו עם הרב הראשי של לונדון, זה השפיע עליי עמוקות". כתיקון למעשה, החליט הארי להיפגש עם ניצולי שואה. "נסעתי לברלין ודיברתי עם ניצול שואה. יכולתי להתעלם מזה ולהמשיך הלאה וכנראה לחזור על אותן טעויות, אבל למדתי מזה", אמר הארי.