רב עיר לשעבר ומנהל חינוכי: אלו המינויים החדשים בצמרת בני עקיבא

לאחר שהמזכ"ל הקודם הצטרף לרשימת "הציונות הדתית", בחרו בבני עקיבא העולמית מזכ"ל ומנכ"ל חדשים. המזכ"ל הנכנס הרב צבי אלון: " לייצר גשר בין ישראל ליהדות התפוצות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/01/23 12:28 יב בטבת התשפג

רב עיר לשעבר ומנהל חינוכי: אלו המינויים החדשים בצמרת בני עקיבא
צבי אלון וצחי מגנאג'י, צילום: בני עקיבא העולמית

מינויים חדשים בבני עקיבא העולמית: המועצה העולמית של תנועת בני עקיבא העולמית החליטה הבוקר (ה') כי הרב צבי אלון ימונה למזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית הפועלת בעשרות ערים ועם עשרות אלפי חניכים וקהילות ברחבי העולם. הרב אלון היה רב קהילות אמריקה  הלטינית של תנועת המזרחי ושותף להקמת קהילה ציונית דתית בבואנוס איירס. 

בנוסף, היה שותף לפיתוח והפעלה של תוכניות חינוכיות ושימש כרב העיר קיסריה. הרב אלון אמר: "אני מודה למועצה העולמית על הבחירה בי. מטרתה של התנועה הוא לייצר גשר בין ישראל ליהדות התפוצות, למנוע התבוללות ולחזק את הקשר של הנוער לישראל וכמובן לעודד עלייה. אני נושא תפילה כתפילת העובר לפני התיבה לפני מוסף יום הכיפורים ומבקש מהקב"ה לפעול בשם עם ישראל אשר שלחוני ולמענם".

צילום: בני עקיבא העולמית

"בני עקיבא העולמית תמשיך להיות גורם משפיע חשוב ומשמעותי"

במקביל, הוחלט למנות את צחי מגנאג'י למנכ"ל התנועה. מגנאג'י ניהל בשנים האחרונות את היכל שלמה, שימש כסמנכ"ל ומנהל חינוכי בחברת מסע יהודי ועוד. מגנאג'י מוביל חינוכי של קבוצות נוער וסטודנטים מחו"ל, שליח בקהילות היהודיות מורה דרך בארץ ובפולין.

מגנאג'י הודה למועצה על הבחירה ואמר "כמי שגדל על ברכי תנועת בני עקיבא, אני מתרגש מהבחירה בי לתפקיד מנכ"ל בני עקיבא העולמית אני רואה בתפקיד שליחות חשובה  לחבר את אחינו יושבי התפוצות לערכי התורה וארץ ישראל. אשתדל לעשות את המיטב כדי שבני עקיבא העולמית תמשיך להיות גורם משפיע חשוב ומשמעותי בחיי הקהילות היהודיות בחו"ל ולסייע לתנועה להמשיך לצמוח ולהשפיע גם בישראל".

אוהד טל

אוהד טל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המזכ"ל הקודם, חבר הכנסת אוהד טל

כזכור, מזכ"ל בני עקיבא העולמי הקודם אוהד טל, הצטרף בבחירות האחרונות לרשימת "הציונות הדתית" ושוריין במקום ה-12 ברשימה המאוחדת ונכנס לכנסת הנוכחית. לאחר השיבוץ אמר טל: "שמח ומתרגש להצטרף לבית האחד והיחיד של הציונות הדתית ולהמשיך לקדם מתוך הכנסת את הנושאים בהם עסקתי עד היום. אני מזמין את חבריי מכל הקשת של המחנה הלאומי והציונות הדתית להצטרף למהלך שבע״ה יביא את הניצחון".