אורית אילן זכתה בפרס ספיר לספרות לשנת 2022

מפעל הפיס הכריז הערב על הזוכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2022: אורית אילן על ספרה "אחות לפליאדות", בפרס הביכורים זכתה הסופרת קרן שווץ על הספר "פילים לבנים". יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "הספרות העברית שמהווה אבן יסוד בתרבות שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/23 21:21 ט בטבת התשפג

אורית אילן זכתה בפרס ספיר לספרות לשנת 2022
אורית אילן עם יור מפעל הפיס רוח אביגדור יצחקי, צילום: סיון פרג'-

מפעל הפיס הכריז הערב (שני) על הזוכים בפרס ספיר לספרות לשנת 2022, בטקס חגיגי בתל אביב, במעמד יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי ומנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס. הזוכים בפרס ספיר ובפרס הביכורים נבחרו על-ידי ועדת השיפוט בראשותו של מר אורן נהרי, יחד עם חברי הועדה: ד"ר מיכל ארבל, אלעד בר-נוי, יוענה גונן, פרופ' אריאל זינדר, פרופ' חביבה ישי, ד"ר רפי צירקין סדן.

חמשת הסופרים שספריהם נבחרו ל"רשימה הקצרה", יזכו למענק בסך 60 אלף שקל (במקום 40 אלף שקל בשנה שעברה). הזוכה ב"פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס" יקבל פרס על סך 180 אלף שקל - מדובר בסכום שהוגדל השנה לראשונה (לעומת 150 אלף שקל בשנים קודמות).  בנוסף, ספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה זרה נוספת על-פי בחירתו. כמו כן, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ומזוכה פרס הביכורים, ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

יור ועדת השיפוט אורן נהרי, קרן שווץ ויור מפעל הפיס רוח אביגדור יצחקי

יור ועדת השיפוט אורן נהרי, קרן שווץ ויור מפעל הפיס רוח אביגדור יצחקי צילום: סיון פרג'

הזוכה ב"פרס ספר הביכורים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס" לשנת 2022 היא קרן שווץ על ספרה "פילים לבנים", הזוכה תקבל מענק על סך של 75 אלף שקל. את הפרס העניק לזוכה מר אורן נהרי, יו"ר ועדת השיפוט. יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, בירך את הזוכים ואמר: "מפעל הפיס גאה להוביל את פרס ספיר לספרות זו השנה ה-22. מטרתו של הפרס, שהפך ברבות השנים למוסד היוקרתי ביותר בתחומו בישראל, היא להוקיר את סופרות וסופרי ישראל ואת הספרות העברית שמהווה אבן יסוד בתרבות שלנו. גם השנה, התברכנו ביבול ספרותי מדהים והתכנסנו לחגוג יחד את פירות היצירה הישראלית. מפעל הפיס ימשיך להוביל את הפרס לעוד שנים רבות".