"כמו סילבסטר" | עמית סגל: "זה ההבדל בין השבעת ממשלה לכנסת"

הפרשן הפוליטי הציג בדרכו למליאת הכנסת לקראת השבעת הממשלה את ההבדלים בתחושות בין ההשבעות השונות. "השבעת כנסת זה כמו סילבסטר, ממשלה זה כמו יום עצמאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 12:54 ה בטבת התשפג

"כמו סילבסטר" | עמית סגל: "זה ההבדל בין השבעת ממשלה לכנסת"
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

ממשלה חדשה בישראל: היום (ה') תקום בישראל ממשלה חדשה בראשות בנימין נתניהו. בדרכו למשכן הכנסת על מנת לסקר את האירוע, הסביר הפרשן הפוליטי עמית סגל איך הוא מרגיש את ההבדלים בין השבעת הממשלה היום לבין השבעת הכנסת שנערכה לפני כחודשיים ומצא הקבלה מעניינת מאוד להבדלים בין השניים תוך שהוא מדגיש כי ההבדל העיקרי טמון בכך שהשבעת הכנסת היא אירוע שנותן ביטוי לכולם במשכן בעוד השבעת הממשלה היא אירוע שבו צד אחד בלבד חוגג - הצד המנצח.

הפוסט המלא של סגל "כמו סילסבסטר":

כמו יום העצמאות, נתניהו | צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

ההבדל בין סילבסטר ויום העצמאות

"ההבדל בין השבעת כנסת להשבעת ממשלה" פותח סגל בוידאו העלה באינסטגרם מחניון הכנסת, "זה שבהשבעת כנסת זה כמו סילבסטר, כל העולם חוגג את השנה החדה. השבעת הממשלה זה יום העצמאות, זה רק המדינה שלך היום השמח רק של מי שהולך לקבל תפקיד והיום זה מחנה הימין, ואחרי חמש מערכות בחירות האירוע הזה יגמר

רק צד אחד שמח, השבעת הממשלה היום | צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"רגע החילופין הוא רגע המפתח בדמוקרטיה, כשראש האופוזיציה מחליף כיסאות עם ראש ממשלה וראש הממשלה מתיישב על כיסאו של יו"ר האופוזיציה" ממשיך סגל ומסביר, "זה קרה לפני שנה וחצי והמדינה לא התמוטטה וזה מה שיקרה גם היום, המדינה לא תתמוטט".