"מהר מאוד האש אחזה בחולצה של הבת שלי" : הנס הגדול של עמיחי אתאלי

עמיחי אתאלי שלח את ביתו הקטנה למשימת הפשרת פיתות, אך במקום תשומת הלב שלה נדדה למצת שהדליק את החנוכיה. "שניה נוספת של אש היתה מביאה אותנו לאסון. אנחנו מנסים להתאושש ובעיקר מודים על הנס הגדול" |להדליק באמצעות נר ולא בגפרורים: כללי זהירות לצמצום הסכנות מהחנוכיה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 20/12/22 12:09 כו בכסלו התשפג

"מהר מאוד האש אחזה בחולצה של הבת שלי" : הנס הגדול של עמיחי אתאלי
עמיחי אתאלי, צילום: באדיבות המצולם

כתב ידיעות אחרונות, עמיחי אתאלי, מסקר בשנים האחרונות את השערוריות בכנסת ישראל אך אמש (ב') התרחשה בביתו דרמה גדולה שהסתיימה בנס יותר גדול. אתאלי משתף את עוקביו בפוסט בפייסבוק: " בלילות הקרובים אני הולך לישון במחלקת ילדים בבית חולים קפלן. קרה לנו הבוקר אירוע מפחיד שהוא גם נס גדול."

הכתב הפרלמנטרי, אב לשישה מתאר את התרחשות האירוע של ביתו בת השש וחצי: "הכי שובבה ואנרגטית בבית, וזאת שמתארגנת הכי מהר בבוקר, ירדה ראשונה לקומת המטבח אחרי שקיבלה ממני משימת הפשרת פיתות. אחרי כמה רגעים שמעתי מלמטה צעקות, אבל כאדם שאינו אנרגטי בבוקר, הן נשמעו לי כמו רעשים של ילדה הפוכה ממני."

אשתו של אתאלי, אלישבע זיהתה שמדובר בקול חריג: "היא ירדה אליה בריצה ומצאה אותה כשחולצת בית הספר שלה עולה באש." ממשיך אתאלי, "מתברר שבמקום פיתות, תשומת הלב שלה נדדה למצת שאיתו הדלקנו את החנוכיה. היא הצליחה לשחרר את הנעילה שלו ומהר מאוד האש אחזה בשרוול חולצתה."

"באינסטינקט פסיכי, אלישבע כיבתה אותה עם הידיים ונשארנו עם כוויה רצינית אבל רק באמת היד. שניה נוספת של אש היתה מביאה אותנו לאסון." משתף הכתב הדתי, "אנחנו מנסים להתאושש ובעיקר מודים על הנס הגדול."

"רק עכשיו כשנגמר היום הזה שהיה מלא באדרנלין של פעולות הצלה וטיפול, אני מתחיל להבין מה קרה לנו." ומסיים באופטימיות, "והילדה, היא כבר דופקת דווארות על כסאות גלגלים בכירוגית ילדים."

פעולות לצמצום הסכנות בתקופת החג

סיפור זה ורבים נוספים מלמדים ששימוש לא בטוח בחנוכיות נגמר לא פעם בשריפות ובפגיעה ברכוש ובנפש. כדי לשמור על חנוכה בטוח ריכזנו עבורכם מספר המלצות חשובות, אשר פרסם משרד החינוך, 

חנוכה

חנוכה צילום: shutterstock

כללי זהירות - חנוכיות

  • הדלקת נרות בהשגחת מבוגר בלבד. ילדים קטנים ידליקו באמצעות נר דולק ולא באמצעות גפרורים.

  • הצבת החנוכייה על משטח יציב ולא דליק, במרכז השולחן. יש לוודא מראש את יציבות החנוכייה והנרות שעליה.

  • עדיף להציב חנוכייה על מגש מכוסה נייר כסף ולא ישירות על השולחן, גם כשמעבירים אותה לאדן החלון.

  • הרחקת החנוכייה מחומרים דליקים, כגון ניירות, וילונות, מפות ובדים אחרים.

  • אם מדליקים מספר חנוכיות בבית אחד, יש להרחיקן זו מזו.

  • אין להשתמש בחנוכיות מאולתרות העשויות מחומרים דליקים, כגון עץ או מוצרי פלסטיק.

  • אין להשאיר חנוכייה דולקת ללא השגחה. כל עוד החנוכייה דולקת, יש לוודא שיש מבוגר ער בבית. לא הולכים לישון כשהנרות דולקים.