שרקי מתפוצץ על ינון מגל: "חבורה של משניאי השם"

העיתנואי הסרוג יצא במתקפה חריפה נגד איש התקשורת הישראלי שצחק על יו"ר יש עתיד שהדליק נר חנוכה לא בזמנו: "‏מה שלא יהודי זה ללעוג ולנסות להרחיק יהודי אחר מהיהדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 17:04 כה בכסלו התשפג

שרקי מתפוצץ על ינון מגל: "חבורה של משניאי השם"
ינון מגל. מתחמק, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

במהלך ישיבת סיעה של יש עתיד, הדליק היום (ב') ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד נר שני של חנוכה, בעוד שנהוג להדליק סמוך לצאת הכוכבים. איש התקשורת הישראלי, ינון מגל, עקץ את לפיד בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "לפיד של צהריים אנחנו בנר ראשון הוא מדליק נר שני". בעקבות דבריו של מגל, העיתונאי הסרוג,יאיר שרקי, יצא במתקפה נגדו ונגד כל מי שמזלזל ביהדותם של אחרים.

צילום: Arie Leib Abrams

הוא ועוד חבורה של משניאי השם שלקחו מונופול על היהדות

"הדלקת נרות חנוכה זה דבר יהודי. וכן, לפיד הקדים כאן את שעת ההדלקה בשעה וחצי, כדי שגם בישיבת סיעת יש עתיד יציינו את החג. פרסום הנס הוא ערך יהודי חשוב. ‏מה שלא יהודי זה ללעוג ולנסות להרחיק יהודי אחר מהיהדות. ינון מגל לא דואג להלכה, אלא דואג מכך שלפיד מדליק נרות. הוא, ועוד חבורה של משניאי השם שלקחו מונופול על היהדות, היה מעדיף שיהיה שם עץ אשוח שאפשר להזדעזע ממנו, כדי שהעולם יתחלק לטובים ורעים. ״יהודים כשרים״ כמו מגל, וכל השאר", כתב שרקי.

.

עוד הוסיף ואמר כי "הייתי שמח להחליק על זה, בטח בחג, אבל זאת לא דאחקה מקומית, אלא מאמץ עקבי ומתמשך לגרום ליריבים פוליטיים להרגיש זרים ביהדותם (השיא היה בצרחות המבישות על גנץ כשביקר בכותל. אבל יש עוד הרבה דוגמאות. אתן בתגובות). אם זה היה קורה במחנה הפוליטי הנכון היו מדברים על ״מסורתיות מתוקה״. אבל חנוכה, למרות הלעג והבוז של מגל, הוא חג ששייך לכל היהודים, גם ללפיד. אפילו אם הדלקת הנר שלו לא בזמן ההלכתי המדויק".

"אם רצית לבאס את המשפחה שלי בחג, הצלחת"

גם אתמול, ינון מגל תקף את לפיד. איש התקשורת בחר לשתף את עוקביו הרבים בטוויטר בתמונה בה נראה לפיד כששני אישוניו הוחלפו בנרות דולקים. לתמונה הוסיף: "שעשה ניסים לאבותינו". לפיד הגיב בציוץ השנוי במחלוקת וכתב למגל: "ינון, אני מאחל לך ולמשפחתך חג שמח. אם רצית לבאס את המשפחה שלי בחג, הצלחת".