המשוררת הסרוגה זכתה בעוד פרס יוקרתי: "עושה שימוש יפה בשתיקות"

ספרה השלישי של בַּכֹּל סֶרְלוּאִי "מפחדך בשרי", זכה בפרס היוקרתי לשירה עברית על שם יהודה עמיחי. סרלואי, משוררת, מרצה ומבקרת ספרות אמרה בריאיון לכיפה לאחר צאת ספרה: "לאחר הספר הנוכחי יבואו כמה שנות שתיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 12:22 כד בכסלו התשפג

המשוררת הסרוגה זכתה בעוד פרס יוקרתי: "עושה שימוש יפה בשתיקות"
בכל סרלואי, צילום: אלומה משולמי

עוד פרס יוקרתי: המשוררת בכל סרלואי זכתה בפרס לשירה עברית על שם יהודה עמיחי מטעם משרד התרבות והספורט, עבור ספרה "מפחדך בשרי". סרלואי שזכתה בעבר בעוד מספר פרסים על ספריה, כולל פרס ראש הממשלה, התראיינה לכיפה לאחר צאת הספר במהלך תקופת הקורונה ואמרה: "אבי קרא ואישר וזה בעיני מעשה של גדלות נפש".

"גודל שירתה כגודל מפתח הלב והנפש"

הרכב השופטים כלל את אבנר הולצמן (יו"ר הוועדה), בני מר (מאירסדורף) ואורית גידלי כתבו בנימוקי הפרס: "'מפחדך בשרי' הינו ספרה השלישי. אלה הם שירי השבעה לאב חולה סרטן, המתמודדים עם להיות בת ולהיות אם. תחינה של ילדה לאביה שלא יוכל לקיים. שפת השירים מצליחה לשלב את הישראלית עם לשון המקורות וליצור שפת פיוט חדשה וייחודית לספר הזה. מצליחה להתעלות ליצירת תפילות חדשות".

בכל סרלואי

בכל סרלואי צילום: אלומה משולמי

"שירים שמסתכלים על העין ויודעת לעצור על סיפו" ממשיכים בנימוקי הפרס. "עושה שימוש יפה בשתיקות וקיטועים. מייצרת מחזור שיש בו מקשה אחת של שירים ודיבור שירי שמתחיל מתחילת הספר ועד סופו. גודל שירתה כגודל מפתח הלב והנפש. התוצאה מאוד מרגשת. רגש שהולך ומצטבר בספר. בּכֹּל מחוברת ללשון התפילה, הפיוט, שירת ימי הביניים על צורותיה, תכניה ועל התשתית הדתית שלה. על כל אלה, מצאו השופטים את המשוררת כמתאימה לזכות בפרס ע"ש יהודה עמיחי לשירה עברית לשנת 2022".

בכל סרלואי

בכל סרלואי צילום: אלומה משולמי

"יש בי פליאה עצומה שמישהו קורא דברים שכתבתי"

בכל סרלואי, מורה, מרצה באוניברסיטה העברית וכותבת ביקורת ספרות בעיתון מקור ראשון. ספריה הקודמים 'בית בחיק בלילה' (אבן החושן, 2013) ו-'סכין שלופה האור' (ריתמוס - הקיבוץ המאוחד, 2016) זיכו אותה בפרסים: פרס ראש הממשלה, פרס דוליצקי מטעם האוניברסיטה העברית, פרס גולדברג מטעם קק"ל ופרס שרת התרבות. 

בריאיון לכיפה אמרה סרלואי לאחר צאת ספרה: "כתב לי קורא שהספר היה עבורו מעין סידור תפילה. יש בי פליאה עצומה שמישהו קורא דברים שכתבתי. זה מעשה של נדיבות מופלגת. נראה לי שלאחר הוצאת הספר הנוכחי יבואו כמה שנות שתיקה וזה בהחלט לגיטימי".