המשפחה הסרוגה מגוש עציון ש-12 מבניה ובנותיה מתנדבים במד"א

הכירו את סיפורה יוצא הדופן של משפחת נוימן, שלא פחות מ-12 מבניה ובנותיה מתנדבים במגן דוד אדום במרחב ירושלים ומצילים חיים יחד במשך שנים רבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 11:30 י בכסלו התשפג

המשפחה הסרוגה מגוש עציון ש-12 מבניה ובנותיה מתנדבים במד"א
צילום: דוברות מד"א

נתינה רב דורית: סיפור האהבה בין משפחת נוימן למד"א החל כשאב המשפחה, צבי ז"ל, החל את דרכו בעולם הרפואה כשהיה חובש בצבא ושאף להדביק את בני משפחתו באהבה לסיוע, נתינה ועזרה הדדית. כך מתחלק עץ ההתנדבות המשפחתי של משפחת נוימן, כולם תושבי גוש עציון: האח הגדול חיים (51) מתנדב יחד עם שני ילדיו. אחיו ישראל (31) חובש בכיר במד"א ופעיל בארגון מזה 17 שנים. שיפי (46), אחות של חיים וישראל, נמצאת במד"א כשנתיים ושני ילדיה מתנדבים פעילים. בנוסף, שלושת ילדיה של אורית (אחות נוספת למשפחת נוימן), מתנדבים גם הם במד"א. גם בתה של יעל (אחות נוספת), מתנדבת מד"א וכך גם בעלה של יעל, חנן.

יום תורם הדם הבינלאומי

צילום: דוברות מד"א

את "חיידק" הצלת החיים פגש חיים (51), אשר מתנדב בארגון 35 שנה ועבורו - הנתינה היא מעל לכל. לחיים ארבעה ילדים, מתוכם שני הבנים הגדולים, אור (20) ושלם (18) מתנדבי מד"א והבן הקטן (12) - כבר חולם על הרגע בו יוכל להפוך למתנדב נוער בגיל 15.

על כך, סיפר חיים: "זה כיף גדול וכבוד להיות חלק ממשפחה שמקדישה את כולה למען הטוב ולעזור לאחר. אבא שלי היה חובש בצבא , שחינך אותנו מגיל אפס לעשיית טוב והצלת חיים. שניים מהבנים שלי הצטרפו למד"א כמתנדבי נוער ומאז שלושתנו בבית סביב נתינה. לפני מספר שנים תרמתי כליה לאדם שלא הכרתי ואני עד היום גם משרת בצבא במילואים כחובש קרבי בחטיבת הקומנדו".

"המשפחה עזרה לי ללמוד למבחנים"

ב-17 השנים האחרונות פועל במד"א גם אחיו של חיים, ישראל נוימן (31). הוא החל בארגון כמתנדב נוער, בעקבות אחיו הגדול ואביו ז"ל ובשבע השנים האחרונות הפך לעובד מד"א: "חיים אחי הגדול סחף אותי כל הזמן למד"א. מיד שהגעתי לגיל המתאים, הצטרפתי כמתנדב נוער והתאהבתי בעשייה למען האחר ובהצלת החיים. בתור ילד נהגתי לראות את חיים מסתובב בבית עם תיק כונן ורץ מאירוע לאירוע. אחרינו - הגיעו שאר בני המשפחה ומאז אנחנו יחד כמשפחה גדולה שמצילה חיים".

שיפי כהן, מורה מחנכת תושבת אפרת מתנדבת גם היא במד"א - יחד עם שני ילדיה, אורי (21) וארבל (19). במקרה של שיפי ההתנדבות הגיעה קודם מילדיה. בגיל 15 בנה הבכור אורי החל להתנדב ובעקבותיו בן נוסף, ארבל. על כך, מספרת: "מד"א היא הנושא בשולחן המשפחתי במשך שנים רבות. בשלב מסוים, הייתי כבר חייבת להבין על מה כולם מדברים ונרשמתי לקורס חובשי רפואת חירום. המשפחה קיבלה אותי באהבה גדולה וחיזקה אותי ופתאום ברגע אחד התמכרתי והבנתי את העניין. המשפחה עזרה לי ללמוד למבחנים ולהשתפר והמשמרת הראשונה שלי הייתה עם אחי הצעיר, ישראל והבן שלי אורי. מדי פעם יוצא לי לפגוש במשמרת בן למשפחת נוימן וזה רגע מאוד מיוחד - אנחנו נפגשים במהלך עשיית הטוב ויחד מצילים חיים. אני רואה את הילדים שלי עוזרים לאחרים ואני לומדת מהם המון, זה רגע מאוד מעצים וחזק בתור אמא".

אורי, בנה הבכור, הוסיף: "ההתנדבות המשפחתית הפכה את כל החוויה לגדולה ומיוחדת יותר עבור כולנו, גם עבור המטופלים שמגלים שאנחנו משפחה ומתרגשים יחד איתנו. לא קל לחזור מהשירות הצבאי ישר למשמרות, אבל אני לא מוכן לוותר עליהן. אני מאוד גאה באמא שלי ובבני המשפחה וזה זמן איכות מיוחד שלנו יחד".

שורה עליונה מימין לשמאל - מתנאל וינברג, חנן באואר, חיים נוימן, ארבל כהן, אורי כהן ואור נוימן. שורה תחתונה מימין לשמאל - שלם נוימן, ציפי באואר, שיפי כהן וישראל נוימן

שורה עליונה מימין לשמאל - מתנאל וינברג, חנן באואר, חיים נוימן, ארבל כהן, אורי כהן ואור נוימן. שורה תחתונה מימין לשמאל - שלם נוימן, ציפי באואר, שיפי כהן וישראל נוימן צילום: דוברות מד"א

בנה השני של שיפי, ארבל (19),מתנדב מזה כחמש שנים בתור חובש רפואת חירום, ועל אף לימודיו במכינה קדם צבאית ממשיך בהתנדבות. בנוסף להתנדבות הסדירה על האמבולנסים, ארבל מכשיר ומלווה מדריכים בארגון הנוער של מד״א ברחבי הארץ. ארבל מדריך קורסי עזרה ראשונה לבני נוער ובכך מכשיר את דור ההמשך של ארגון מד״א.

לאחר הישיבה הם מתגייסים לשירות צבאי בתור פראמדיקים צבאיים 

שלושת ילדיה של אורית, מתנאל (25) עדיאל (20) וטליה (16) מתנדבים גם הם במד"א. עדיאל, אשר החל את דרכו בתור מתנדב נוער בארגון התגייס לשירות קרבי בצה״ל וממשיך את הנתינה בחופשות ובסופי שבוע.

בתה של יעל, ציפי (17) מתנדבת גם היא בתור מתנדבת נוער בארגון ומבצעת משמרות סדירות על האמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ. לאחרונה, הצטרף אביה, חנן (38) גם הוא להתנדבות על האמבולנסים. חנן, מחנך בבית ספר תיכון, מוביל פרוייקט של תלמידי בית ספר אשר משלבים במהלך לימודיהם מגמה בנושא מקצועות החירום והצלה. חנן עבר יחד עימם את הקורס ומתנדב איתם על האמבולנסים.

בנו הבכור של חיים, אור, סיים לאחרונה את קורס הפראמדיקים של מד"א, והוסמך כפראמדיק מן המניין. את הקורס ביצע אור תוך כדי לימודיו בישיבה גבוהה במסלול ייעודי לבני ישיבות אשר לומדים את מקצוע הפראמדיק, ולאחר מכן מתגייסים לשירות צבאי בתור פראמדיקים קרביים."הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טוב למישהו אחר" מסכמים במשפחה "הנתינה והעשיה למען האחר היא לא סתם סיסמה, זאת דרך חיים".