גלית בורג, שייצגה את ישראל באירוויזיון 1989, נהרגה בתאונת דרכים

הזמרת החוזרת בתשובה, נהרגה בתאונת דרכים בהתנגשות במשאית בכביש 4313, סמוך לכפר דניאל שבשפלה | בורג שהתפרסמה כחלק מהצמד "גילי וגלית" וביצעה את "דרך המלך" באירוויזיון 1989

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 19:03 ד בכסלו התשפג

גלית בורג, שייצגה את ישראל באירוויזיון 1989, נהרגה בתאונת דרכים
ברוך דיין האמת, צילום: shutterstock

הזמרת גלית בורג, שהתפרסמה כחלק מהצמד "גילי וגלית" וביצעה את "דרך המלך" באירוויזיון 1989, היא הנהגת שנהרגה הבוקר (ב') בהתנגשות במשאית בכביש 4313, סמוך לכפר דניאל שבשפלה. בתאונה נפצעו שני פצועים באורח קל, בהם: נהג המשאית ונהגת מרכב נוסף.

בורג, בת 54 במותה, התמודדה בקדם-אירוויזיון עם גילי נתנאל, שהיה אז בן 12 וכך נוצר הצמד "גילי וגלית". לאחר שזכו במקום הראשון, נשלחו השניים לייצג את ישראל בתחרות שהתקיימה בלוזאן שבשווייץ. השיר הגיע למקום ה-12 מתוך 22 מתמודדים. בהמשך דרכה, הופיעה לבדה כסולנית להקת המועדונים טראמפ, ובגיל 25 החלה להקליט מוזיקת דאנס תחת שם הבמה גאלסיה.

משנת 2000, התחילה בורג תהליך של חזרה בתשובה והחלה לעסוק בשירה בערבי הפרשת חלה. והופעות מוזיקליות לנשים בשילוב סיפור התשובה האישי. בורג נישאה בשנית, לחסיד חב"ד, והייתה אם לשניים.

צילום: דוברות מד"א

הנהגת חולצה כשהיא ללא סימני חיים עם פגיעה רב מערכתית קשה

פראמדיק מד"א גיא בובליל וד"ר ראם שדה מבית החולים שמיר-אסף הרופא שהגיעו למקום בגי'פבולנס טיפול נמרץ של מד"א סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות משאית ו2 כלי רכב. אחד מהרכבים היה לכוד תחת חלקה הקדמי של המשאית".

"במקביל לפעולות החילוץ המורכבות של לוחמי האש ביצענו בדיקות רפואיות אבל הנהגת חולצה כשהיא ללא סימני חיים עם פגיעה רב מערכתית קשה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. הנהגת מהרכב השני, אישה כבת 30 ונהג המשאית גבר בשנות ה-20 טופלו ע"י צוות נוסף של מד"א בזירת האירוע".