מרגש עשרות שורדי ושורדות שואה זכו לטקס בר ובת מצווה בכותל המערבי

70 שורדי ושורדות שואה תושבי ראשון לציון שלא זכו לציין את הטקס החשוב בילדותם, הגיעו בחמישי האחרון לכותל ועלו לתורה | ראש העיר רז קינסטליך: "זכינו לעשות עם הניצולים תיקון חשוב לאחר שרבים מהם לא זכו לטקס בר ובת מצווה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/11/22 16:28 ג בכסלו התשפג

עשרות שורדי ושורדות שואה זכו לטקס בר ובת מצווה בכותל המערבי
ארכיון, צילום: Flash90

עיריית ראשון לציון קיימה ביום חמישי האחרון טקס בר ובת מצווה ל-70 שורדי ושורדות שואה תושבי העיר שלא זכו לציין את הטקס בילדותם. בשעות הבוקר בירך ראש העירייה את השורדים בטרם יציאתם לירושלים.

בכותל חיכתה להם קבלת פנים חגיגית ברחבת הכותל המערבי עם שופרות ותופים. לאחר מכן, נערכה עלייה לתורה וטקס בת מצווה עם הדלקת נרות וטקס בר מצווה שכלל הנחת תפילין. עם סיום הטקסים החוגגים זכו לשירים וריקודים באולם שמחות עם מתנדבי עיריית ראשון לציון. 

"זכינו לעשות איתם תיקון חשוב מאין כמוהו"

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "יש לנו חובה מוסרית לעטוף, לכבד ולחבק את שורדות ושורדי השואה לאורך כל השנה. מאז כניסתי לתפקידי הגדרתי כמטרה את שימור זיכרון השואה בראשון לציון ואת הדאגה לכך שהניצולות והניצולים יחיו בעיר ובמדינה שלנו בכבוד. לאחר שעברו את תלאות החיים ורבים מהם לא זכו לטקס בר ובת מצווה ולמעשה גם לא להנאות ילדות אחרות – זכינו לעשות איתם תיקון חשוב מאין כמוהו". 

הטקס החגיגי התקיים במסגרת פרויקט "פרח לניצול" המופעל ע"י האגף לפיתוח שירותים חברתיים והאגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי בעירייה. מדובר כבר במסורת, שכן זו השנה הרביעית בה מתקיימת היוזמה.