בחירות לראשות אמונה "נשים דתיות חייבות להיות מובילות": יפעת סלע עונה על השאלון

סגנית בכירה למנהל רשות החברות הממשלתיות, יפעת סלע, מתמודדת על תפקיד יו"ר מועצת תנועת אמונה. בשליפות היא מספרת על פריט החובה שיש לה בארון, מתי היא מכבה את הטלפון, וגם, הישג אחד שמסב לה גאווה

עדי מאמו שוורץ עדי מאמו שוורץ, חדשות כיפה 14/11/22 11:53 כ בחשון התשפג

"נשים דתיות חייבות להיות מובילות": יפעת סלע עונה על השאלון
יפעת סלע, צילום: ללא

 1. הפעם הראשונה שהרגשת שאת צריכה להתמודד כי את אישה?

במהלך התואר השני בלימודי מגדר. הייתי בת 30, אמא לשלשה קטנים ומנכ"לית עמותה "נפל לי האסימון" שזה אתגר גדול לג'נגל בין לימודים, עבודה ומשפחה ושהאתגר הוא מנת חלקן של נשים רבות. 

2. מעמד האישה הדתית – מה צריך לשפר או לשנות?

יש מקום לשיפור. הגם שבזכותן של הענקיות שעל כתפיהן אנו נישאות כבר ניכרת נוכחותן של נשים דתיות בקרב חברת לומדות ומלמדות התורה, וניתן גם לראות נשים דתיות מובילות באקדמיה, בעסקים, בארגוני החברה האזרחית ובהנהגת המדינה המרכזית והשלטון המקומית, יש מקום לשיפור בכל החזיתות כך שלא נתפלא כאשר אישה דתית מגיעה לעמדת השפעה, אלא נתקשה להאמין שבעבר נשים דתיות לא היו בעמדות השפעה אלה.   

3. אמהות- קריירה וייסורי מצפון, איך מתמודדים?

הקריירה שלי מלאת משמעות ושליחות למען הכלל, מניחה שזה הקל משמעותית על ייסורי המצפון.  

4. איך נראה הבוקר שלך?

אני בן אדם של בוקר. קמה קצת לפני 06:00, מודה לבורא עולם, שותה קפה ועוברת על מיילים ועל הלו"ז הצפוי. על פי רוב כבר סביב 07:00 אני בדרכים. 

5. הילד חולה- מי נשאר בבית?

בדרך כלל  בהתאם ללו"ז שלנו ההורים באותו יום. בנוסף, שפר מזלנו ויש לנו ב"ה הורים בריאים וצעירים שנותנים ונתנו כתף ביומיום ובימים חריגים.     

6. יש שעות שהטלפון מכובה?

עם שני חיילים בבית (לא מזמן גם שלושה), הטלפון מכובה רק מהדלקת נרות ועד אחרי ההבדלה.

7. פריט חובה שיש לך בארון?

ספרים שקראתי כמה פעמים, על מנהיגות ומנהיגים מראשית הציונות ועד ימינו אנו. מקווה לענות בפעם הבאה שאשאל, שקראתי גם את כל הביוגרפיות של מנהיגי העולם שנמצאים על המדף.

8. מסר לדור העתיד?

זה הדור שלנו וזה התור שלנו. יש לנו כנשים דתיות זכות וחובה לפעול לחיזוק איתנותה של הציונות הדתית וכלל החברה הישראלית.    

9. הישגים מרכזיים שמסבים לך גאווה?

היכולת לזהות אתגר חברתי, לבנות לו פתרון ולרתום נשים ואנשים להשגת תוצאות מעולות בטווחי זמן מוגדרים וזאת תוך שמירה על יחסי אנוש טובים עם השותפים.  

10. פספוס אחד בקריירה?

משתדלת תמיד להסתכל קדימה ולשמור על אופטימיות. הייתי שמחה להעמיק בלימודי כלכלה התנהגותית. תחום מרתק שאני בטוחה שלו הייתי מעמיקה בו היה לו ביטוי יומיומי בתחום עיסוקי.