בחירות לראשות אמונה "נשים רבות מתמודדות עם האתגר": אושרית סיטבון עונה על השאלון

יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל, אושרית סטבון, מתמודדת על תפקיד יו"ר מועצת תנועת אמונה. בשליפות היא מספרת איך נראה הבוקר שלה, מה עוזר לה להתמודד עם ייסורי המצפון על שילוב הקריירה והאמהות וגם, מה היא פספסה?

עדי מאמו שוורץ עדי מאמו שוורץ, חדשות כיפה 14/11/22 11:54 כ בחשון התשפג

"נשים רבות מתמודדות עם האתגר": אושרית סיטבון עונה על השאלון
אושרית סיטבון, צילום: באדיבות המצולמת

 1. הפעם הראשונה שהרגשת שאת צריכה להתמודד כי את אישה?

עם הרצון ללדת. התמודדנו עם אתגר הפוריות 11 שנים, יחד עם האיש היקר שלי שהיה הכי שותף בעולם. אבל מבין שנינו, רק אני יכולתי ללדת ולהפוך אותנו מזוג למשפחה.

2. מעמד האישה הדתית – מה צריך לשפר או לשנות?

אנחנו חייבות להיות מובילות ולא מובלות. יש לנו אג'נדה ורצון להתקדם לצד עולם ערכים ומשפחה שמרבית הנשים מתחברות אליו ולא לקול הפמינסטי הרדיקלי. המגזר מוביל בצבא, בפוליטיקה, באקדמיה והגיע הזמן שגם בארגוני הנשים נהיה כוח מוביל

3. אמהות- קריירה וייסורי מצפון, איך מתמודדים?

סיפור חיי. יודעת מראש מה סדרי העדיפויות שלי וזה בראש ובראשונה הילדים. לצד הלו"ז האינטנסיבי כל כך, עושה שמיניות באוויר כדי להיות נוכחת באירועים המשמעותיים של ילדיי. בוחרת בכל פעם מחדש ובוחנת את עצמי מה נכון ועדיף כרגע. יתכן שמשהו שנכון לילד אחד פחות נצרך לאחר, ועדיין אי אפשר הכל. ההחלטה לא תמיד קלה, אבל עדיין משתדלת להיות מחוברת ומעורבת בכל מה שקורה בבית גם אם זה מרחוק.

4. איך נראה הבוקר שלך?

מקלחת טובה וקפה דבר ראשון, ואז מסדרת את הבית לפני שהילדים קמים. אוהבת לצאת לעבודה עם בית נקי ומסודר. זה מסדר לי את היום.

5. הילד חולה- מי נשאר בבית?

מי שהכי פנוי באותו יום.

6. יש שעות שהטלפון מכובה?

כשאחד הילדים מבקש שאהיה עכשיו רק איתו. מבינה שזה חשוב לו כרגע שאקשיב לו ושמה את הנייד בצד.

7. פריט חובה שיש לך בארון?

שמלה טובה לאירוע ושמלה שחורה מעודכנת.

8. מסר לדור העתיד?

אתם מיוחדים, משכילים נבונים, מאמינים בכם!

9. הישגים מרכזיים שמסבים לך גאווה?

א. במשפחה שלי ב . בקמפיין שיזמתי והובלתי במסגרת תפקידי באגודת הסטודנטים במשך שלוש שנים להעלאת המודעות לשחרור השבויים והנעדרים. הנושא עלה לסדר היום והפך לקמפיין בינלאומי. ג. שותפה בוועדות בין משרדיות שמגבשות מדיניות מקדמת נשים מטעם משרד הכלכלה, המשפטים, המשרד לשויון חברתי ומשרד הרווחה. משמח אותי שמבינים שגם לנו יש קול משמעותי בעיצוב המדיניות במדינת ישראל. הרבה הישגים קטנים ויומיומיים: שהצלחתי במשימות קטנות, אבל משמעותיות מאוד בעיני ואם זה הישג בעיני ומשמח אותי זה ממלא אותי גאווה.

10. פספוס אחד בקריירה?

יש יותר מאחד. הרשימה ארוכה, לא מסתכלת על העבר. לומדת ממנו וצומחת ותמיד צועדת עם הפנים קדימה לעתיד. לא מרגישה שסיימתי את המשימה, בעז"ה הדרך עוד לפני.