אורי זכי מגיב לסרטון ביזוי התפילין: "אף אחד במרצ לא מכיר את האיש"

יושב ראש הנהלת מרצ, הידוע בקרבה לדת, מגיב לסרטון בו נראה פעיל מרצ מבזה תפילין: "לא אתפלא אם מדובר במתחזה במטרה לעורר שנאה והצבעה, זו בוודאי לא דרכה של מרצ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 16:58 ז בחשון התשפג

אורי זכי מגיב לסרטון ביזוי התפילין: "אף אחד במרצ לא מכיר את האיש"
אורי זכי, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

אחרי התיעוד המזעזע של ביזוי תפילין על ידי פעיל פוליטי לבוש בחולצת מרצ, אורי זכי מגיב. זכי, כזכור, הוא יושב ראש הנהלת מרצ ויושב ראש מרכז הרצל, והוא ידוע בקרבתו לדת. הוא נשוי ליושבת ראש מרצ בעבר, השרה לאיכות הסביבה, תמר זנדברג.

"זו בוודאי לא דרכה של מרצ"

הוא כתב בטוויטר על מקרה: "ראיתי את הסרטון המזעזע של ביזוי תפילין על ידי אדם הלובש חולצת מרצ. מברור שערכתי אף אחד במרצ לא מכיר האיש, כולל מסניף נתניה שם אירעה התקרית". זכי המשיך: "זו בוודאי לא דרכה של מרצ. אחרי עלילת הדם לפני שנה וחצי על 'חוק התפילין' שלא היה ולא נברא, לא אתפלא אם מדובר במתחזה במטרה לעורר שנאה והצבעה".

צפו בתיעוד:

גם בארגון צעירי חב"ד, המארגן את הדוכנים מחוץ לקלפיות, הגיבו לאירוע הקשה. "לשמחתנו, מאז שעות הבוקר אלפי יהודים מכל רחבי הקשת הפוליטית הפשילו שרוול והניחו תפילין. התקרית בנתניה מצערת מאוד, אבל אנחנו מאמינים שהתפילין שייכות לכל אחד ללא קשר לדעתו הפוליטית".

כזכור, פעיל בחולצת מרצ ניגש לדוכן של חב"ד בנתניה כשהוא לבוש בחולצת המפלגה, וביזה תפילין בצורה קשה. חוקרי תחנת המשטרה בנתניה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח, ובתום החקירה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת התביעות בהתאם.