האנטישמיות לא משתלמת: הראפר שיפסיד מעל מיליארד דולר

לאחר שהתבטא באנטישמיות, קניה ווסט, אחד הראפרים המפורסמים בעולם מאבד את חוזה המיליארדים שלו עם אדידס. פורבס מעריך כי ווסט יאבד כמיליארד וחצי דולר.

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 09:32 א בחשון התשפג

האנטישמיות לא משתלמת: הראפר שיפסיד מעל מיליארד דולר
קניה ווסט, צילום: shutterstock

סערת האמירות האנטישמיות של קניה ווסט: הראפר המפורסם בהתבטא באנטישמיות יאבד מערכו כ1.5 מיליארד דולר, כך מעריך העיתון הכלכלי 'פורבס'. מלבד היותו של ווסט אחד הראפרים המוצלחים ביותר בעולם, הפך ווסט עם השנים גם לאייקון אופנה, ליין הנעליים שלו 'ייזי' בשיתוף עם אדידס הפך אותו למיליארדר, אבל עכשיו כך נראה ווסט הולך לאבד הרבה כסף, האנטישמיות עולה ביוקר.

 

מה עובר על ווסט - תקציר האירועים.

הראפר, אחד המצליחים בתעשיית המוסיקה האמריקאית והעולמית אף פעם לא היה אדם קונפורמיסט ושערוריות תמיד ליוו אותו, אבל בחודשיים האחרונים נראה כי הוא איבד כל גבול והחל להתבטא באנטישמיות. לאחר שאמר על קולגה מתחום המוסיקה כי הוא נשלט על ידי מנהלים יהודים, הושעו חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של הראפר ומאוחר יותר הושעה גם מטוויטר.

הראפר המפורסם הודיע כי יקנה את הרשת החברתית 'פארלר' המזוהה עם הימין הקיצוני בארה"ב ואמר "עלינו לוודא שיש לנו את הזכות להביע את עצמנו בחופשיות". הרשת נחסמה בעבר על ידי אפל וגוגל מספר פעמים בעבר, על רקע אירועי הקפיטול

ווסט התרברב: "אדידס לא יכולים לזרוק אותי" - אדידס זרקו אותו 

לאחר שסערת ההתבטאויות האנטישמיות שלו כבר הייתה בשיאה התרברב ווסט בפודקאסט בו התארח כי באדידס לא יזרקו אותו למרות האמירות האנטישמיות: "אני יכול להתבטא באנטישמיות, אדידס לא יזרקו אותי". באדידס לקחו ברצינות את האמירות הקשות של ווסט והודיעו: "לאחר בדיקה מעמיקה, קיבלה החברה את ההחלטה לסיים את השותפות עם קניה ווסט".

אדידס מבטלת את החוזה עם ווסט:

אדידס מבטלת את החוזה עם ווסט

אדידס מבטלת את החוזה עם ווסט צילום: אדידס

ההתרברבות של ווסט - "אדידס לא יכולים לזרוק אותי":

הגינויים נגד ווסט

הישראלית אולי הכי פופולארית בעולם כיום, השחקנית גל גדות העלתה פוסט באינסטגראם בו היא מעלה תמונה שלה עם מגן דוד והכיתוב 'גאה'.

גם נתניהו התייחס לווסט בראיון שנתן לתקשורת האמריקאי ואמר: "ישראל התמודדה עם סוגיות גדולות יותר מאשר הטמטום שלו".

גם הקומיקאית היהודיה המצליחה, שרה סילברמן גינתה את האירועים כבר בתחילתם וכתבה בטוויטר: "קניה איים על יהודים אתמול בטוויטר וזה אפילו לא ב'טרנדס'. למה בעיקר יהודים מדברים נגד שנאת יהודים? השתיקה רועמת"