אמא לתשעה וסטודנטית לרפואה: הסרוגה שהדהימה את השר הבכיר

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, פגש סטודנטית סרוגה לרפואה, אמא ל-9 ילדים, שהחלה את שנת הלימודים והרשימה אותו במיוחד: "כנראה שאין דבר העומד בפני הרצון, ולעולם לא מאוחר מדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 17:38 כח בתשרי התשפג

אמא לתשעה וסטודנטית לרפואה: הסרוגה שהדהימה את השר הבכיר
שר הבריאות הנכנס ניצן הורוביץ, צילום: יוסי זמיר \ לע"מ

לאחר שגרה ארוכה, 340 אלף סטודנטים החלו היום (א') את שנת הלימודים האקדמית בכ-60 מוסדות לימודים מוכרים. שר הבריאות, ניצן הורוביץ, נפגש היום עם הסטודנטים הנרגשים. בעמוד הטוויטר שלו, שיתף הורוביץ את סיפורה של אפרת זקבך, סטודנטית סרוגה לרפואה, אמא ל-9 ילדים ולא הסתיר את תדהמתו מיכולת הרצון שלה.

"סטודנטית שהדהימה אותי: תכירו, אפרת זקבך, בת 45 (!), שהחלה היום שנה שנייה בלימודי רפואה. ויש עוד - אפרת היא אמא ל-9 ילדים, וגם כבר דוקטור בהיסטוריה… כנראה שאין דבר העומד בפני הרצון, ולעולם לא מאוחר מדי. יישר כוח אפרת ובהצלחה גדולה", כתב הורוביץ.

גידול במספר הנשים באקדמיה

כאמור, יותר מ-340 אלף סטודנטים החלו היום את שנת הלימודים האקדמית. השנה חלה עליה של כ-4 אחוזים בכמות הסטודנטים, עליה מתונה ביחס לעליה הגדולה אשתקד. מסלולי לימודי ההנדסה ממשיכים להיות הפופולאריים ביותר עם כ-38 אלף סטודנטים שמהווים כ-18 אחוזים מסך הלומדים לתואר ראשון. סך הסטודנטים הלומדים מקצועות הטכנולוגיים: מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב לתואר ראשון, עומד על כ-58 אלף סטודנטים.

אילוסטרציה | סטודנטים באוניברסיטה העברית

אילוסטרציה | סטודנטים באוניברסיטה העברית צילום: פלאש 90

עוד עולה מהנתונים כי נשים מהוות כ-60 אחוזים ממספר הסטודנטים באקדמיה. בראייה רב שנתית זהו גידול משמעותי בשיעור השתתפותן של נשים בכלל התארים, 58 אחוזים בתואר הראשון, 64 אחוזים בתואר השני ו-53 אחוזים בתואר השלישי. בשנים תש"ע-תשפ"א גדל פי 6.2 מספר הסטודנטיות הלומדות תואר ראשון במדעי המחשב לרבות מתמטיקה וסטטיסטיקה וגדל ב-40 אחוזים. מספרן של הסטודנטיות בלימודי הנדסה גדל בכ-3500 נשים נוספות.