צפו צדיק: הרמטכ"ל כוכבי חבש כיפה וקיבל ברכה מראש הישיבה

כשכיפה לבנה לראשו, הרמטכ"ל אביב כוכבי קיבל ברכה מראש ישיבת חב"ד באור יהודה, הרב שלום בער הכהן הנדל, להצלחתם של כל חיילי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 22:54 כד בתשרי התשפג

צדיק: הרמטכ"ל כוכבי חבש כיפה וקיבל ברכה מראש הישיבה
רב אלוף אביו כוכבי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, אביב כוכבי הגיע הערב (ד') לחתונה, בה פגש בראש ישיבת חב"ד באור יהודה, הרב שלום בער הכהן. הרב בירך את כוכבי ואת חיילי צה"ל בברכת כהנים כשכיפה לבנה מעל ראשו. הרמטכ"ל לא הסתיר את התרגשותו והודה לרב על הברכה שזכה לקבל ממנו, כך על פי פרסום של הפרשן לענייני חרדים, ישראל כהן.

עטור בזקן אבל, אביב כוכבי בסיפור מרגש על אביו שנפטר: "אבא היה ירא שמים"

כחלק משבוע החדשנות מבצעית בין-לאומית שהתקיים לפני כחודש, נאם הרמטכ"ל בפני הקצונה הבכירה של צה"ל בנושא בניין הכוח המבצעי ושיטות הלחימה החדשניות. לקראת סיום דבריו בחר הרמטכ"ל להקדיש זמן ולספר על אביו ז"ל שאול כוכבי שנפטר בשיבה טובה לפני כחודשיים. כוכבי עטור בזקן אבל כחלק מדיני האבלות, סיפר לנוכחים על אביו ועל כך שנהג להגדיר את עצמו כלא דתי אבל ירא שמים, הרמטכ"ל התעכב על הפרשנות הייחודית שלו להגדרה "ירא שמים".

כוכבי: "אנחנו בערב ראש השנה, ערב יום הכיפורים ואני מרשה לעצמי להגיד בפורום הזה, ואני באופן ספציפי נמצא בתקופה שגורמת למחשבות והרהורים כאלה ואחרים, אז אבא שלי היה אבא שלי הפרטי אבל בכל זאת מותר לי ואולי אפילו נכון שמשהו אחד ממה שלמדתי ממנו אציע גם לכם". 

"בפרשנות שלי, ירא שמים זה אדם שהמוסר הוא הדבר הראשון שמגדיר אותך" 

"אבא שלי נהג לומר תמיד אני לא אדם דתי אבל ירא שמים, והמושג ירא שמים הוא לא פחד מהשמיים, המושג ירא שמים הוא מושג עמוק נורא שבשפתי שלי, בפרשנות שלי, ירא שמים זה אדם שהמוסר הוא הדבר הראשון שמגדיר אותך.

אבא שלי היה ישר כמו פלס, כשאחד הקבלנים גמר לעבוד אצלי בבית, הוא שאל אותי איך אתה משלם לי כמו כולם או כמו אבא? אני אמרתי לו נראה לי כמו אבא.  ואני אומר את זה בערב ראש השנה וזה זמן טוב לכולנו למחשבות. המשרתים בצה"ל באופן בסיסי זה אנשים ישרים ואנשים מוסריים ואנשים טובים ובכל זאת יש לנו מעת לעת חריגות ומעידות, וכשאני אומר 'לנו' זה עד אחרון החיילים וגם בקצונה, ושנשתדל כמצוות ההשתדלות להיות אנשים מוסריים, וטובים בין אם אתה קרוא לזה יראי שמים או בשם אחר.