"נדהמתי" הדתל"ש שנקלע לשיעור תורה ולא הצליח להוריד את העיניים מהרב: "התחלתי לסכם"

יאיר אגמון נכנס לזום רק כדי לומר מילות פרידה, אבל נשאר עד סוף שיעורו של הרב בני לאו: "יצא שבמקום לשבת חמש דקות ולברוח, מצאתי את עצמי במשך שעה שלמה מרותק לשיעור ומסכם אותו בהתלהבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/22 21:49 כ בתשרי התשפג

הדתל"ש שנקלע לשיעור תורה ולא הצליח להוריד את העיניים מהרב: "התחלתי לסכם"
צילום: Yeshivat Karnei Shomron/Flash90

יאיר אגמון הוא אחד מהקולות הבולטים בקהילת הדתל"שים ברשתות החברתיות, ומדי פעם הוא מפציע עם סיפור אופטימי על החיבור לתורה גם ממקום שונה. הפעם הוא סיפר על חוויה מיוחדת שאירעה לו, עם הרב בני לאו.

פשוט נדהמתי

אגמון התבקש לומר מספר מילים בפתיחת שיעור שהתקיים לזכרו של יהושפט הראל, שנפטר באחרונה. השיעור התקיים בזום ומי שהעביר אותו הרב בני לאו. "פתחתי את המיקרופון שלי, וגימגמתי בהתרגשות כמה מילים על יהושפט הטוב, והתנצלתי שאני חייב להרדים פה את הבת שלי, אז אולי אני לא אוכל להישאר לכל השיעור, והרב בני אמר, אין בעיה, והתחיל ללמד את כל מי שהיה שם, על מגילת קהלת".

הרב בני לאו

הרב בני לאו | צילום: אביטל ליסקר

מפה אגמון היה מהופנט לרב לאו, למרות הילדה. "פשוט נדהמתי מכמה שהשיעור שלו היה מעניין! פשוט לא הצלחתי להוריד את העיניים מהמסך. ובגלל שאני חנון, אני תמיד מסכם שיעורים שאני שומע, אז בלי לחשוב יותר מדי, התחלתי לסכם את השיעור".

"דתל"ש מתגעגע שנקלע לשיעור תורה ולא הצליח להפסיק להקשיב לו"

הוא שיתף בתובנותיו מהשיעור: "השיעור שלו היה כל כך יפה. כל כך מדויק, ופשוט ומרגש. בתוך עשר דקות הוא הצליח לשנות את כל מה שחשבתי על המגילה הזאת. זה לא ספר מריר שמייאש את האדם שתקוע כאן בעולם. להיפך! זה ספר שמציע תקווה לחיים".

אגמון סיכם: "זה סיפור על דתל"ש מתגעגע שנקלע לשיעור תורה ולא הצליח להפסיק להקשיב לו. ובעיקר בעיקר, זה סיפור על הרב בני לאו! שיודע ללמד תורה! חשוב לי שתדעו, שיש רב אחד בעולם, רב מתוק וחכם, שהצליח כבדרך אגב לנחם אותי, ולשמח אותי, ולחמם לי את הלב, ולהזכיר לי כמה אני אוהב ללמוד תורה".