צפו יוסי דגן השיב לכתב הצבאי: הפיגוע בו נהרג הלוחם - לא אירע בגלל הצעדה

הכתב הצבאי של חברת החדשות, ניר דבורי, פנה לראש מועצת שומרון במהלך שידור, ואמר לו: אנחנו רואים שבצעדה הביאה לתקרית הקשה היום | צפו בתשובתו של דגן

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/22 21:19 טז בתשרי התשפג

יוסי דגן השיב לכתב הצבאי: הפיגוע בו נהרג הלוחם - לא אירע בגלל הצעדה
יוסי דגן במקום הפיגוע, צילום: דוד וויל עבור מועצה אזורית שומרון

מעל 10,000 בני אדם, הגיעו היום לעצרת ענק בתחנת הרכבת סבסטיה שבשומרון, זאת כחלק מצעדת השומרון אותה חידשה השנה מועצה אזורית שומרון. באותה שעה בה התקיימה הצעדה, סביב השעה 12 בצהריים, ומספר קילומטרים מהצעדה, אירע מחבלים ערבים ירו לעבר כוח צה"ל. מהירי נהרג לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך ז"ל, שעל פי הודעת דובר צה"ל עסק יחד עם הכוח באבטחת האזור והגנת התושבים.

"כמו בפיגוע בדיזינגוף המחבל יצא מצפון השומרון"

במהלך התכנית "שש עם עודד בן עמי", הכתב הצבאי של חברת החדשות ניר דבורי, ששידר משבי שומרון, פנה לראש מועצת שומרון יוסי דגן וטען בפניו: "יוסי אנחנו רואים שהאירוע הזה גורר או מביא לתקרית הקשה היום".

דגן השיב בחריפות לאמירתו המאשימה של דבורי, ואמר: "האירוע הזה היה שלושה קילומטרים מהתקרית הזאת. לא זכור לי שמישהו שאל את בעל הפאב שהיה בו הפיגוע הרצחני למה הוא פתח את הפאב. אגב, גם כאן כמו בפיגוע בדיזינגוף המחבל יצא מצפון השומרון". 

צפו בחילופי הדברים:

בן גביר: "באנו לכאן להגיד למחבלים אתם לא תנצחו אותנו"

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אמר בצעדה: "אנחנו באים למקום הזה, שואבים המון כוחות, מקבלים על עצמנו להמשיך את המסירות, הדבקות, האהבה והאחיזה בארץ ישראל. וכל המרחבים סביבנו כמו שאז לפני 44 שנה אף אחד לא האמין שמה שיש היום בשומרון יהיה, גם אם אתם לא מאמינים שכל הסביבה כאן תהיה רצף אחד גדול של התיישבות יהודית, ריבונית בארץ ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר: "בדרך לכאן ראינו החיילים הגיבורים והמתיישבים הגיבורים וכולנו באנו לכאן להגיד למחבלים אתם לא תנצחו אותנו. ישר כוח למועצה וליוסי דגן שבמסירות נפש עושה את האירועים האלו. אנחנו נמצאים בחג הסוכות בו כולנו יוצאים לדירת ארעי, לסוכה, כדי להראות את הביטחון שלנו בקדוש ברוך הוא ואנחנו אומרים היום שאנחנו לא נפסיק לשמוח, זו המצווה, אנחנו אומרים את זה לאויבים שלנו. עם ישראל חי".