סערת "הילד מאמזון": התשובה הצינית של ליאור שליין לרב עמיחי אליהו

אחרי הציוץ של הרב עמיחי אליהו, מתמודד הציונות הדתית, שעורר סערה לאחר שכתב כי מיכאלי קנתה ילד באמזון, הקומיקאי ובן זוגה של שרת החבורה עונה: "מי נותן לנשים להחזיק כסף?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/22 13:37 יד בתשרי התשפג

סערת "הילד מאמזון": התשובה הצינית של ליאור שליין לרב עמיחי אליהו
ליאור שליין, צילום: משה שי, פלאש 90

ליאור שליין עונה לרב עמיחי אליהו. לאחר הודעתה במוצאי השבת שעברה כי החל מעוד שנה הרכבת הקלה בתל אביב והסביבה תפעל גם בשבת, ביום חמישי האחרון החליטה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי היא תחנוך את קו המטרונית החדש בחיפה בנסיעתו הראשונה בשבת, וכך אכן קרה.

שליין עונה בציניות

מי שזעם על החלטתה הוא הרב עמיחי אליהו שהגיב בחריפות וכתב: "מי שקנתה ילד באמזון לא תחנך אותנו על סובלנות ולא תכפה עלינו את הערכים שלה. עם ישראל ימשיך לכבד את השבת", כתב. ליאור שליין,  בן זוגה של מיכאלי, ומי שבעצם דחף להולדת הילד בפונדקאות, הגיב לאליהו בציניות חדה וכתב: "אני קניתי, לא מרב. מי נותן לנשים להחזיק כסף??".

שקד ומלינוביסקי נגד אליהו

שרת הפנים איילת שקד הגיבה לו: "חולקת על מרב בכל תחום אפשרי. אבל לא הכל כשר במשחק הפוליטי. עמיחי, תמחק את הציוץ הזה", דרשה. יו"ר ועדת שירותי דת, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הגיבה לציוץ של הרב אליהו, אותו כינתה חשוך: "לכל האנשים שמתלהבים מאיתמר בן גביר, תכירו את מספר ארבע שלו בעוצמה יהודית, עמיחי אליהו- בשלוש מילים: חושך, בורות וגזענות. לתפארת מדינת ישראל". יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, חברת הכנסת מרב בן ארי כתבה: "תתבייש לך. גועל נפש ועוד מועמד לכנסת".