הצל מפרגן ליוסי דגן: "גאה שאני חבר שלו"

יואב אליאסי מפרגן לראש המועצה האזורית שומרון על כך שבזמן הפגנה נגד פיגועי הירי, מחבלים פתחו עליו בירי כבד ושלף את נשקו והגן על הסובבים אותו: "בלי להתבלבל אסף את הילדים והגן עליהם, יוסי אתה גיבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/22 10:16 ח בתשרי התשפג

הצל מפרגן ליוסי דגן: "גאה שאני חבר שלו"
הצל, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בתום הפגנה על רצף הפיגועים ואזלת היד של המערכת הביטחונית, פיגוע ירי בוצע לעבר החיילים והמפגינים. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תועד אוסף את הילדים, מגן בגופו עליהם ושולף את נשקו בזמן שהוא מזהה את מקור הירי ומחזיר אש. הבוקר (ב') יואב אליאסי, המוכר בכינוי 'הצל', פרסם בחשבון הפייסבוק שלו פוסט פרגון לדגן וציין כי הוא גאה שהוא חברו.

"גיבור היום זה ראש מועצת יהודה ושומרון יוסי דגן, שלמרבה האירוניה בזמן הפגנה נגד פיגועי הירי בשומרון, מחבלים פתחו עליו ועל המפגינים בירי כבד של מאות כדורים. יוסי דגן שאני גאה להגיד שאני חבר שלו, בלי להתבלבל אסף את הילדים, שלף את נשקו והגן בגופו על הילדים בזמן שהוא מזהה את מקור הירי ומחזיר אש . בחילופי אש נפצע מירי אחד החיילים . יוסי אתה גיבור", כתב הצל.

צפו בתיעוד הדרמטי:

יוסי דגן תוקף את הממשלה: "גל טרור מתעצם, צה"ל צריך לצאת למבצע"

כאמור, לאחר פיגוע הירי שהתרחש אתמול (א') בשעות הבוקר בשומרון שבמהלכו נפצע אדם מירי לעבר אוטובוס ומונית, יושב ראש מועצת שומרון, יוסי דגן יצא במתקפה חריפה על הממשלה ודורש לצאת למבצע נרחב על מנת למגר את הטרור ביהודה ושומרון. 

קורא לממשלת אחדות. יוסי דגן

 יוסי דגן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראיון לרשת ב', תקף דגן את הממשלה ואמר: "היום היה נס אבל הניסים יכולים להיגמר, הממשלה מפקירה את כל תושבי המדינה לגל טרור הולך ומתעצם" והוסיף: "הצבא עושה כל מה שיכול בכלים שנותנים לו, אבל אם אנחנו חושבים להמשיך בשיטה הכירורגית של לרדוף כל חוליה, אנחנו לא נוכל למנוע את הגל הזה". דגן אף דרש מהממשלה לצאת למבצע: "אם צהל לא יקבל את ההנחיה והאישור לפעול בצורה התקפית ולהחזיר את המחסומים יהיה פה גל טרור גדול, צה"ל צריך לצאת למבצע, להחזיר את המחסומים ולאסוף נשקים".

מחולל הטרור: אבו מאזן

דגן לא עצר פה והרחיב על הגורמים שלטענתו מחוללים את הטרור ברחבי יהודה ושומרון, שלטענתו מגיעים מהרשות הפלשתינית ומנגנוני הביטחון שלה: "גל הטרור הוא של הרשות הפלשתינית, ברור שחלק גדול מהפיגועים מגיעים מגורמי הביטחון של הרשות הפלשתינית" והוסיף: "מוכוון על ידי אבו מאזן, פת"ח מתחרה עם חמאס מי עושה יותר פיגועים".

כאמור, נהג מונית, תושב השומרון כבן 40 נפצע קל בפיגוע ירי לעברו בין אלון מורה לאיתמר שבשומרון. נהג האוטובוס, שנסע בסמוך למונית שנפגעה, דיווח על הירי, ומסר כי הבחין בפגיעה בשמשת הרכב שלו. נהג המונית, שנסע בסמוך לאוטובוס, נפגע באורח קל מפגיעת רסיסים. הנהג הצליח להגיע לבסיס הצבאי הסמוך, ושם קיבל טיפול רפואי. כוחות צבא רבים סורקים את הזירה כדי לאתר את המחבלים שביצעו את הירי.