בהשתתפות למעלה מ-120 רבנים ונשותיהם, מכון 'צורבא מרבנן' ערך את הכנס השנתי

אות הוקרה מיוחד הוענק למשה שבח, אביו של רזיאל שבח הי"ד אשר היה אחד ממגידי השיעורים המסורים של צורבא מרבנן, ואביו הקים שיעור בחולון לאחר רציחתו לעילוי נשמתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 17:13 ז בתשרי התשפג

בהשתתפות למעלה מ-120 רבנים ונשותיהם, מכון 'צורבא מרבנן' ערך את הכנס השנתי
משתתפי השבת , צילום: יחצ

הכנס התקיים בשבת האחרונה במלון גני ירושלים, בהשתתפות הרבנים: הראשון לציון והרב הראשי לירושלים – הרב שלמה משה עמאר, נשיא מכון צורבא מרבנן ורב העיר רמת גן – הרב יעקב אריאל, ראש מכון צורבא מרבנן וישיבת רמת גן – הרב בן ציון אלגאזי.

עוד השתתפו בשבת יו"ר האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך הרב איתיאל בר לוי, סגן ראש עיריית רחובות ויו"ר מערת המכפלה אמיתי כהן, ובעלי חברת הבניה 'קדמא' שהינו נשיא המכללה להלכה איש העסקים גבריאל - גגו קלוגמן.

רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, אמר בדרשת ליל שבת, כי כל אדם בביתו צריך למדוד כמה הוא משקיע בפרנסת ביתו, בצרכי החול וכמה בחינוך ילדיו. "ישנה תופעה רווחת היום שאנשים עסוקים מאוד בצרכי היום יום, ורק כאשר מתעוררת בעיה חינוכית אצל ילדיהם הם מזדעקים ומפנים את כל זמנם. כל אחד בראשית השנה צריך לעשות חשבון כמה ישקיע בילדיו"

עוד חידש הרב עמאר בשיעורו בשבת ואמר כי לעיתים מרוב רצון להחמיר מפספסים שמירת הלכה. ונקט בדוגמא שהוא התיר השנה לערוך פרוזבול באמצעות האינטרנט. "יש מי שניסו להחמיר לאסור פרוזבול באמצעות האינטרנט – אך הביאו מכשול לציבור שללא האינטרנט לא היה ממלא שטר פרוזבול".

הרב עמאר חתם את דבריו בדברי עידוד למלמדי ההלכה של צורבא מרבנן "יבורכו כל הפועלים בהפצת הצורבא בארץ ובעולם. וכל אדם שרוצה ללמוד הלכה בצורה אמיתית יצטרף ללימוד הצורבא"
הרב יעקב אריאל נשיא המכון הקדיש דבריו בשבת על חשיבות הערבות ההדדית "בעמנו ובארצנו ישנו קיטוב גדול ואנו צריכים ללמוד מדיני שנת השמיטה ערבות הדדית מהי. דאגה לכל אדם ואדם"
ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב בן ציון אלגאזי: "אני שמח על קיום הכנס זו השנה השמונה עשרה, ומברך את מגידי ורכזי השיעורים אשר תורמים מעצמם במהלך כל השנה, אני מזמין את כל מי שחפץ ליבו בלימוד יסודי של כלל ההלכות הנוגעות לחיי המעשה לבוא ולהצטרף לאחד מ-1000 מרכזי הצורבא אשר פרושים ברחבי הארץ והעולם" בנוסף הדגיש הרב אלגאזי "בשנים האחרונות הקמנו את המכללה להלכה בה כל יהודי יכול להתמסר ללימוד הלכה בצורה רצינית ביותר, באמצעות מגוון קורסים מרתקים: רועה רוחני, איסור והיתר, כתיבת סת"ם, כשרות ועוד"