ציפי חוטבלי חושפת: זו הסיבה שהמלכה לא ביקרה בישראל

שגרירת ישראל בממלכה המאוחדת חושפת כי הסיבה שהמלכה לא ביקרה בישראל היא התערבותו של משרד החוץ הבריטי: "הם אסרו על הנשיא חיים הרצוג למסור הזמנה למלכה, היא הצטערה שהיא לא ביקרה בירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 12:24 כד באלול התשפב

ציפי חוטבלי חושפת: זו הסיבה שהמלכה לא ביקרה בישראל
המלכה אליזבת' השניה, צילום: shutterstock

10 ימי האבל על המלכה אליזבת' השנייה הסתיימו אתמול (ג') והיא הובאת לקבורה בהלוויה מלכותית שנפתחה במנזר ווסטמיניסטר והסתיימה בשעות הערב בטירת וינדזור. ההלוויה שודרה בערוצי הטלוויזיה, והיא אחת השידורים הנצפים ביותר בבריטניה מאז ומעולם, ויש מי שמעריכים בבריטניה כי מדובר בשידור הנצפה ביותר בהיסטוריה בכלל, עם יותר מ-4 מיליארד צופים, כמחצית מאוכלוסיית העולם. שגרירת ישראל בממלכה המאוחדת, ציפי חוטובלי חשפה בפני כתב החוץ של חדשות 12, אלעד שמחיוף, מדוע המלכה לא ביקרה בישראל.

"היא הייתה אישה שבאמת התעניינה בענייני העולם והדבר שהיא סיפרה לי שאני חושבת שכדאי שישראלים יכירו שהיא כן אהבה את ישראל והיא שמחה שהבן והנכד שלה ביקרו. ואחד הלורדים כאן, לורד סטיוראט פולאק, דיבר בבית הלורדים מיד אחרי פטירתה מששהו שהיא חלקה עם הבת שלה, הנסיכה אן, יש דבר אחד שהיא מצטערת עליה בחייה שהיא לא ביקרה בירושלים. זה עדות של הבת שלה"', אמרה שגרירת לונדון.

אירוח בבית הנשיא

אירוח בבית הנשיא צילום: קובי גדעון,לע"מ

חוטבלי: מסתבר שיש גם גבולות גזרה למלכים ולמלכות

"לכל הישראלים שחושבים שהיא לא ביקרה בישראל רק כי לא רצתה, אתמול הנשיא הרצוג, הנציג הרשמי של ישראל כאן בהלוויה, סיפר שאבא שלו כשהיה נשיא ב1984, משרד החוץ הבריטי דאז אסר עליו למסור הזמנה למלכה, כלומר זה לא היה נתון לשיקול דעתה. מסתבר שיש גם גבולות גזרה למלכים ולמלכות וזה משהו שהיא לא הצליחה לעשות".

ציפי חוטובלי

ציפי חוטובלי צילום: דוברות

כאמור, המלכה אליזבת' לא ערכה ביקור רשמי בישראל. בבית המלוכה הסבירו שרק אם יהיה שלום בין ישראל לפלשתינים, המלכה תהיה מוכנה להגיע לביקור רשמי. יש לציין כי נכדה, הנסיך ויליאם, דוכס קיימברידג', ביקר באופן רשמי בישראל ביוני 2018, וזהו הביקור הרשמי הראשון של בן משפחת המלוכה בישראל. בנוסף, בשנת 2020 ביקר המלך צ'ארלס, בזמן שכיהן כנסיך, בישראל בפורום השואה הבין לאומי בישראל.