בחירות 2022

עמית סגל שלף ספר של הרמב"ם באולפן | צפו

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 התעמת עם יו"ר יהדות התורה במסגרת התוכנית "פגוש את העיתונות" וציטט את הרמב"ם בעניין הלכות תלמוד תורה. גפני בתגובה: מוכן שנתחיל ללמוד מהרמב"ם ואעשה מה שהוא אומר בתנאי שגם אתה תעשה מה שהוא אומר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/22 21:19 כא באלול התשפב

עמית סגל שלף ספר של הרמב"ם באולפן | צפו
עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, אירח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 אותה הוא מנחה יחד עם בן כספית, את יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני. השלושה דנו בהסדר שהשיגו המפלגות החרדיות בעניין לימודי הליבה מול יו"ר האופוזיציה נתניהו, לפיו אם הוא יתמנה לראשות הממשלה, ידאג להשוות את תקציב המוסדות החרדיים שלא לומדים ליבה לאלו של החינוך הממלכתי. 

במהלך הראיון, הציג סגל לגפני ציטוט שהביא שר הדתות לשעבר מתן כהנא בשם הרמב"ם. "מי שלא לומד מלאכה - הוא עושה את התורה קרדום לחפור בו". גפני השיב: "מתן כהנא לא מעניין אותי, הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה – זה לא רלוונטי מבחינתי". בתמורה, שלף הפרשן הוותיק את הספר משנה תורה וציטט מהלכות תלמוד תורה פרק ג' משנה י'. 

"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה – הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא; לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה". בתגובה ציטט גפני מדברי הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל והביא את ההפך. "אולי תעשה לי טובה", אמר גפני, "אתה רוצה שנתחיל ללמוד רמב"ם? נתחיל ללמוד רמב"ם ואני אעשה בדיוק מה שהוא אומר בתנאי שגם אתה תעשה בדיוק מה שהוא אומר". על כך השיב סגל: "אני רוצה שתלמדו ליבה".