רב העיר פתח תקווה מצטרף למיזם שבראשו עומד מאיר בן שבת

הרב מיכה הלוי מצטרף למועצה הציבורית של בית הציונות הדתית. יו"ר המועצה, מאיר בן שבת: "הצטרפותו של הרב מיכה כמו אישי ציבור נוספים היא עדות לצמא להתחבר לערכי היסוד של התנועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 09:14 יט באלול התשפב

רב העיר פתח תקווה מצטרף למיזם שבראשו עומד מאיר בן שבת
הרב מיכה הלוי, צילום: ברק כהן

המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית ממשיכה להתרחב. הבוקר (ה') אנחנו מפרסמים כי לבית הציונות הדתית מצטרף הרב מיכה הלוי - רבה של פתח תקווה, כחבר המועצה הציבורית. הרב הלוי מצטרף למינוי של ראש המל״ל לשעבר מאיר בן שבת, שמונה לתפקיד יו"ר המועצה. פרופסור יעקב נגל, הרבנית יפה גיסר והרב פרופ׳ יצחק קראוס גם הם הצטרפו כחברים.

"עדות לצמא הקיים בקרב הציבור להתחבר לערכי היסוד של התנועה"

הרב מיכה הלוי משמש כרבה הראשי של העיר פתח תקווה החל משנת 2012 ומשמש גם כראש ישיבת "עטרת נחמיה" בתל אביב. במהלך כהונתו כרב העיר פתח תקווה ביצע מהפך במערך הכשרות בעיר אשר ניתק את זיקת משגיח-מושגח וחיזק את הרבנות המקומית.

בעבר הקים את עמותת "אביב התורה" במטרה להחזיר ציבור דתי צעיר לתל אביב. לאחר מכן הקים בתל אביב ישיבה גבוהה "עטרת נחמיה" לגידול תלמידי חכמים. העמותה מפעילה גני ילדים וצהרונים שבהם לומדים יחד ילדים דתיים וחילונים, וכן מדרשה לבנות שבמסגרתה מתקיימים ימי עיון שבועיים לנשים מהעיר ומחוץ לה.

מאיר בן שבת בירך על הצטרפות הרב מיכה הלוי למועצה הציבורית ואמר: "אני בטוח בתרומתו להנחלת ערכי הציונות הדתית ולגיבוש תפיסתה לנוכח אתגרי ההווה. הצטרפותו של הרב מיכה כמו גם של אישי ציבור מובילים נוספים ממגוון תחומים, היא עדות לצמא הקיים בקרב הציבור להתחבר לערכי היסוד של התנועה ולהמשיך את השפעתה המבורכת בכל תחומי החיים".

מרכז חינוכי חדשני ברוח הציונות הדתית

בבית הציונות הדתית צפויים להודיע בקרוב על מצטרפים נוספים שישלמו את המועצה הציבורית שתלווה את פעילות המרכז ומכון המחקר של בית הציונות הדתית. "המועצה הציבורית צפויה לייצג את המגוון הרחב של הגוונים בציונות בדתית ותפעל מתוך גישה ממלכתית וא-פוליטית", כך נכתב בהודעת המועצה.
 
בית הציונות הדתית שנמצא בכפר הראה צפוי לפי מקימיו לשמש מרכז חינוכי חדשני ברוח הציונות הדתית. הוא יספר את סיפורה של הציונות הדתית שהשפיעה ומשפיעה על ישראל כתנועה רעיונית וכציבור באופן חסר תקדים מאז קום המדינה ועד היום. לצד זאת יעסקו גם בדילמות המעסיקות את הציבור הדתי לאומי ובאתגרים הניצבים לפתחה של הציונות הדתית. לצד מוזיאון שיציג לראשונה בעזרים טכנולוגים מרהיבים את הדרך הארוכה אותה עברה הציונות הדתית יוקם מכון מחקר מוביל שיעסוק במטרות והאתגרים בהם צריכה הציונות הדתית לעסוק.