שרון גל חשף בשידור חי: אחזור לשם המשפחה המקורי שלי

אבישי בן חיים ערך ריאיון עם שרון גל, ובמהלכו נודע כי שם משפחתו המקורי של שרון הוא בכלל לא גל. שרון הצהיר כי ישוב לשם משפחתו המקורי: "אני מודיע שאני הולך לעשות את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 12:43 יב באלול התשפב

שרון גל חשף בשידור חי: אחזור לשם המשפחה המקורי שלי
שרון גל, צילום: Avshalom Sasoni/POOL

העיתונאי ואיש הטלוויזיה שרון גל, התארח בערוץ 13. לאחר שנודע במהלך הריאיון שערך אבישי בן חיים כי  שינה את שם משפחתו, נשאל גל מה שם המשפחה הקודם שלו ומדוע שינה אותו. 

"מה שם המשפחה המקורי שלך?", שאל בן חיים.
"אלגאוי", השיב גל.
בן חיים: "למה שיניתם"?
גל: "זאת שאלה מצוינת". בהמשך הצהיר גל כי ישוב לשם משפחתו המקורי: "יודע מה? אני מודיע שאני הולך לעשות את זה. הדבר הזה יעשה הרבה נחת לאבא שלי בשמיים. עשיתי את זה לפני 17-18, היתה תחושה שיהיה לי יותר קל להשתלב ככה".
בן חיים סיכם: "אני אגיד לך. הבנת כמו רבים אחרים שלטובת הילדים שלהם, או לטובת עצמם, אין להם ברירה אלא לשנות בגלל שאנחנו חיים בחברה שבה מטפחים סטראוטיפ אנטי מזרחי".  

שינוי שם במרשם האוכלוסין

נציין כי מגיל 18 ניתן לשנות את השם פעם אחת בכל שבע שנים. אם מעוניינים בשינוי השם שוב לפני תום התקופה, ניתן להגיש בקשה מנומקת בכתב ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה.

יש סייגים: אם השם המבוקש הוא חזרה לשם קודם או צירוף של השם הקודם לשם נוכחי, הבקשה תועבר למנהל הלשכה שרשאי לאשר את השינוי גם אם טרם חלפו שבע שנים. שימו לב כי במשך שבע השנים שלאחר שינוי השם, עדיין יופיע בספח תעודת הזהות גם השם הקודם. בדרכון הוא יופיע בסוגריים.

לטובת נישואים או גירושים ניתן לשנות שם משפחה גם אם טרם חלפו שבע שנים משינוי השם בפעם הקודמת. בנוסף, בגירושים אפשר לחזור לשם המשפחה הקודם או לשאת שני שמות משפחה לכל היותר.