משרד ירושלים ומורשת השיק את פסטיבל תרבות בהר הזיתים

במהלך החודש הקרוב יתקיימו עשרות הופעות, סיורים הרצאות ואירועים נוספים לקהל הרחב בהר הזיתים | זאב אלקין: "להר הזיתים יש חשיבות אסטרטגית לחיזוק הריבונות בירושלים המאוחדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 17:45 יא באלול התשפב

משרד ירושלים ומורשת השיק את פסטיבל תרבות בהר הזיתים
צילום: חיים טויטו

בעיצומו של חודש הסליחות, משרד ירושלים ומורשת השיק אתמול (ג') את פסטיבל "תרבות בהר הזיתים" בהופעת ענק של הזמר הירושלמי יהורם גאון, עם למעלה מ-1000 צופים, שהגיעו לסיורים ייחודיים בהר ומנקודת התצפית המפוארת מול חומות העיר העתיקה והר הבית, ולאחר מכן נהנו מההופעה המרגשת של הזמר הירושלמי. הערב, (ד') יתקיים מופע נוסף של הזמר אברהם פריד עם 1000 משתתפים.

צילום: חיים טויטו


במהלך החודש הקרוב, חודש הסליחות וחגי תשרי, יתקיימו עשרות אירועים נוספים בהר הזיתים בהשקעה משמעותית של משרד ירושלים ומורשת ובביצוע חברת פמ"י ושותפים נוספים. בין היתר, יתקיימו סיורים בעלות סמלית. הסיורים יתמקדו בסיפורי האנשים והאירועים שעיצבו את ירושלים, בגדולי האומה הקבורים בבית הקברות בהר, המהווה את בית הקברות היהודי הגדול בעולם וסיורי סליחות. כמו כן, במהלך החודש יתקיימו מס' אירועי הרצאות והופעות נוספות עם מיטב המרצים לקהל הרחב.

צילום: חיים טויטו


מטרת הפסטיבל היא לחזק את מעמדו של הר הזיתים כמקום תיירותי מרכזי ובטוח בירושלים. במשרד ירושלים ומורשת משקיעים מיליוני שקלים בפרויקטים שונים בהר, כמו הקמת מרכז מבקרים שאושרה על ידי השר זאב אלקין לאחרונה. במשרד פועלים יחד עם עיריית ירושלים ומשטרת ישראל לחיזוק תחושת הביטחון והמשילות הישראלית בהר. בשנים האחרונות בוצעו עבודות תאורה וגידור והוצבה אבטחה קבועה במקום.

צילום: חיים טויטו

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "הר הזיתים הוא מהמקומות החשובים ליהודים בירושלים, ויש לו חשיבות אסטרטגית משמעותית לחיזוק הריבונות בירושלים המאוחדת. אנו במשרד ירושלים ומורשת בראשותי מובילים השקעה משמעותית לאורך השנים בהר הזיתים, בכדי להנחיל את האתר המיוחד בלבבות כל רבדי האוכלוסייה. אני מזמין את כלל הציבור להגיע לסיורים ולאירועים בהר הזיתים ולהנות מחוויה ייחודית ובטוחה".

מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק, שבירך את הצופים בהופעה, סיפר: "שמחתי לראות מעל 1000 צופים שהגיעו מכל רחבי הארץ להופעה במקום חשוב כל כך. משרד ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין משקיע מיליוני שקלים במיזמי תשתית בהר, ורק לאחרונה אושרה תכנית להקמת מרכז מבקרים מרשים במקום. מטרתנו היא לבסס את הר הזיתים כמקום של תרבות, היסטוריה ויהדות, בו כל קצוות האוכלוסייה בעם ישראל יכולים למצוא את עצמם - ובכך לחזק את הריבונות והמשילות בירושלים כולה".