פיוט תימני לחודש אלול: "שיר מנשמתי לנשמת העולם"

ליבו במזרח: האמן ונגן הקמנצ'ה אליה פרץ בשיר חדש ומרגש לחודש אלול בשם "בחסדך" | פרץ סיפר: "ישבתי עם עצמי ופתחתי קובץ שירי תימן. מחפש אחרי לב אבוד שמסתתר לו בין האותיות המתפייטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/22 20:17 ב באלול התשפב

פיוט תימני לחודש אלול: "שיר מנשמתי לנשמת העולם"
צילום: שירה ביליג

אלול בפתח. אליה פרץ, נגן קמנצ'ה וסולן ההרכב "נאוה נד" מפיח חיים חדשים בפיוטים עתיקים ומעניק להם לחן עכשווי. את השיר החדש "מחסדך" עיבד ביחד עם המוזיקאי אביאל סולטן, עימו גדל בבית הכנסת השכונתי. "את האהבה הגדולה לפיוטים קיבלתי משם" מספר פרץ.

האזינו לשיר החדש:

הפיוט הוא חלק מהדיוואן התימני, כפי שמספר פרץ: "ישבתי עם עצמי ופתחתי קובץ שירי תימן. מחפש אחרי לב אבוד שמסתתר לו בין האותיות המתפייטות. לקטוף אותו ולעורר את הנשמה המחכה לקשב, המחכה להשמיע בעדינות את קולה. המפגש בין הנשמה האילמת עם האותיות הנסתרות הוציא מתוכו את צעקת נשמתי".

הוא הוסיף: "הקול קיבל דיבור ונתהווה לו שיר. שיר מנשמתי לנשמת העולם, לנשמות כולנו... שטללים של רצון חדש ישטפו את כל מה שהתלכלך, יעוררו את הדמעות על כל מה שנשבר לנו בדרך, ומהמקווה הגדול הזה של דמעות הלב, תיוולד נביעה של מים חדשים וזכים... תחל שנה וברכותיה".

מילות השיר

מֵחַסְדְּךָ תֵּן לִי אֲדוֹן שָׁמָיִם / חוּסָה בְּיוֹם אֶשָּׂא לְךָ עֵינָיִם וּבְרַחֲמִים רַבִּים תְּנַהֵג עַבְדְּךָ / הָסֵר בְּיוֹם דִּינִי חֲרוֹן אַפָּיִם וּבְטַלְלֵי רָצוֹן בְּעֵת רָצוֹן רְצֵה / נִכְלָם דְּמָעָיו יִזְּלוּ כַּמָּיִם בָּאתִי בְּלֵב נִשְׁבָּר, אֱלֹהַי הַעֲבֵר / חֶטְאִי אֲשֶׁר גָּבַר מְחֵה בַּמָּיִם הָאֵר אֲפֵלָתִי וְהָסֵר מַחֲשַׁךְ / עֵינַי, אֲזַי אֶמְצָא מְקוֹר הַמָּיִם.