הסופר הסרוג: "אני לא עומד להצביע לאף מפלגה דתית לאומית"

יהודה גזבר שיתף כי הוא לא מתכוון להצביע בבחירות הקרובות למפלגה דתית לאומית וטען כי אין שום הבדל ביניהן: "ככל שגדלתי הבנתי שלא רק שאין הבדל, אלא שרוב העולם לא מכיר לא אותנו ולא אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 13:22 כה באב התשפב

הסופר הסרוג: "אני לא עומד להצביע לאף מפלגה דתית לאומית"
צילום: פלאש 90

בבחירות הקרובות מפלגות רבות על קולם של הבוחרים מהמגזר הציוני דתי. כל אחת מהן טוענת כי היא זאת שמייצגת את רוב הציבור הסרוג וכי המפלגות האחרות מייצגות את המיעוט. יהודה גזבר פניגשטיין, סופר, משורר ומנחה סדנאות כתיבה ישראלי, פרסם ציוץ בטוויטר כי הוא לא מתכוון להצביע לאף מפלגה דתית לאומית וטען כי אין באמת הבדלים בין כל המפלגות.

"אני לא עומד להצביע לאף מפלגה דת"לית ולכן אין לי בעיה לספר שכשגדלתי נראה היה לי שההבדל בין המקום בו למדתי למקומות הסמוכים אליו (מורשה מול מוריה / נעם, או ישל"צ מול בני צבי, למביני דבר) הוא אינסופי, וככל שגדלתי הבנתי שלא רק שאין הבדל, אלא שרוב העולם לא מכיר לא אותנו ולא אותם", כתב גזבר.

גזבר: אף אחד לא רואה אותנו, ומי שכן רואה, לא רואה את הפער

גזבר הוסיף ואמר כי "ככלל נראה לי שהניסיון הזה להתבדל היה כמו הניסיון לקנות מחשב חדש, רגעים שבהם נראה לך שכל ניואנס הוא סופר חשוב ורק אחרי הקנייה אתה מבין שכל המחשבים במחירים האלה עושים בפועל פחות או יותר את אותו הדבר. רק שהיינו כל כך מרוכזים בעצמינו שלא הבנו את זה".

גזבר טען כי הפיצולים נובעים מתוך נקמה אישית בין חברי הכנסת הסרוגים. "עוד פחות מכך הבנו (לפחות אני וחברי, מניח שתמיד ימצא בתגובות מי שכן הבין) שאין טעם להתבדל. אף אחד לא רואה אותנו, ומי שכן רואה, לא רואה את הפער. זה לא שאין הבדל בין אידיאולוגיות שונות, זה האמוציות שיוצאות דווקא מול הנמסיס, שהוא האדם הקרוב אלינו ביותר אידיאולוגית", אמר הסופר הסרוג.