עמית סגל באוסטריה: עיתונאי הארץ תהה העיתונאים הסרוגים באו לעזרתו

בעקבות התיעוד של עמית סגל באוסטריה תהה העיתונאי ניר גונטז' מדוע המדינה משקיעה כספים בשמירת הדת במרחב הציבורי כשהציבור הדתי מוצא "פתרונות ותעלולים" | רועי שרון ועקיבא נוביק נחלצו לעזרתו של סגל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 16:03 כד באב התשפב

עמית סגל באוסטריה: עיתונאי הארץ תהה העיתונאים הסרוגים באו לעזרתו
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

במהלך השבת האחרונה הפיץ פעיל השמאל ישי הדס תמונות של העיתונאי הסרוג עמית סגל כשהוא שוהה במלון בטירול, אוסטריה, משתמש לכאורה במעלית המלון ונהנה מהבופה הלא כשר. סגל לא נשאר חייב, תקף את הדס בחריפות ושייך אותו ל"חבורת הזבל בקריים מיניסטר". התיעוד של סגל עורר סערה בטוויטר, רבים תקפו את הדס על התערבותו הבוטה בחייו הפרטיים של סגל, בעוד שרבים אחרים תיארו בהומור את הפתרונות היצירתיים בהם משתמשים יהודים דתיים הנופשים בחו"ל.

גונטז': מדוע מדינת ישראל משקיעה מיליונים בשמירת הדת במרחב הציבורי כשיש פתרונות ותעלולים אין סוף?!

עיתונאי הארץ ניר גונטז' הבחין בהלך הרוח וכתב: "לא מעניינים אותי חייו הפרטיים של האדון סגל. אבל התגובה של דתיים וחרדים לטענות נגדו מאוד מעניינות. רובם ככולם סיפרו על טריקים שמאפשרים לשמור כשרות ושבת בחו"ל בכלל ובמלונות (לא כשרים) בחו"ל בפרט" ותהה: "זה מעלה את שאלת הדת במרחב הישראלי, ובראשה; מדוע מדינת ישראל משקיעה מיליונים רבים על מעליות שבת, מזון כשר, מטבחים כפולים וכו'... כשיש להם (הציבור הדתי והחרדי) פתרונות ותעלולים אין סוף".

רועי שרון: "יחסיו של אדם עם אלוהיו היא עניינו הפרטי"

הפוסט של גונטז' עורר גם הוא דיון נרחב ברשת החברתית ואליו הצטרפו עיתונאים סרוגים, חרדיים לשעבר וחילונים גמורים. הכתב הצבאי של כאן 11, רועי שרון כתב: "הטענה היא שיחסיו של אדם עם אלוהיו היא עניינו הפרטי". על כך כתב חיים לוינסון, חרדי לשעבר ועיתונאי הארץ גם הוא: "הטענה היא רועי, מדוע אתם לא מגלים בישראל את הגמישות ההלכתית שאתם מגלים בחול ומשחררים אותנו מכל העקות הרבנות". על כך הגיב שרון: "רק תגיד מי זה אתם. לא זוכר שאי פעם תמכתי בשליטת הממסד הדתי בחיי כולנו".

נוביק: החילונים מעניקים לגפני ודרעי דף ריק למילוי דרישותיהם תמורת הסכם קואליציוני 

עקיבא נוביק "בא לעזרת חבר" והגיב גם הוא ללוינסון: "התשובה היא, חיים, שמרבית החילונים מושכים בכתפיהם באדישות מול סוגיות דת ומדינה במקומות בהם הן באמת מוכרעות. מרביתם מעניקים לגפני ודרעי דף ריק למילוי דרישותיהם, תמורת הסכם קואליציוני. גם אלה משמאל. ולכן אין היתכנות לפשרות וחשיבה משותפת". ברק רביד, הפרשן המדיני של "וואלה" שתקף אמש בחריפות את הדס על הפרסום כתב לנוביק: "החילונים לא מושכים בכתפיהם באדישות. הם רוצים חקיקה יותר ליברלית במיוחד בנושא נישואין ותחב"צ בשבת, אבל המערכת הפוליטית לא מביאה לידי ביטוי את הרוב הזה בציבור כיוון שהוא מפוצל בין הליכוד לבין מחנה המרכז-שמאל".