יונית לוי בכתה: צפו בהצצה לסרט על חייו של רוני דניאל

במלאת שנה למותו הפתאומי, הערב ישודר סרט דוקו הסוקר את סיפור חייו של הפרשן הצבאי המיתולוגי ועובר בתחנות חייו: מילדותו בבגדאד ועד שירותו כמג"ד | צפו בהצצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 18:41 כו באב התשפב

יונית לוי בכתה: צפו בהצצה לסרט על חייו של רוני דניאל
רוני דניאל, צילום: Flash90

סרט דוקו חדש המגולל את סיפורו של רוני דניאל ז"ל, הכתב הצבאי המיתולוגי של חדשות 12 שנפטר בפתאומיות ישודר הערב (ג') בקשת 12. במלאת שנה למותו הפתאומי של דניאל, יספר הסרט את סיפור חייו, זאת באמצעות חומרי ארכיון, תמונות וראיונות אישיים עם האנשים שהיו הכי קרובים אליו.

בין המשתתפים בסרט: יונית לוי, יואב לימור, אלון בן דוד, רזי ברקאי, כרמלה מנשה, ברהנו טגניה, אבי וייס ואחרים. הסרט יעבור בתחנות חייו: ילדותו בעיראק, העלייה לארץ ביחד עם אמו ואחותו לקיבוץ מעוז חיים, אביו שנותר מאחור, השנים ככתב צבאי בקול ישראל והדיווח על כיבוש החרמון, השנים ככתב צבאי בחדשות הערוץ השני - בעודו משרת כמג"ד במילואים, הביקורת שנשמעה כלפיו לאורך הקריירה, החברות עם אריק איינשטיין והסיבה שבגללה התלבט אם להמשיך לחיות.

צפו בפרומו לסרט הדוקו על רוני דניאל:

(במאית: ציפי ביידר)

נולד בבגדאד והפך למג"ד

רוני דניאל נולד בבגדאד שנה לפני קום המדינה, בשנת 1947. עלה לארץ בגיל שלוש וגדל בקיבוץ מעוז חיים. באוקטובר 1965 התגייס לצה"ל לגדוד 906 של הנח"ל. עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. במלחמת ששת הימים לחם בקרב אום-כתף בחזית המצרית, נפצע מרסיסים אך חזר לחזית. בשלהי שנות השישים היה למפקד פלוגה ולחם במלחמת ההתשה. במלחמת יום הכיפורים, זמן קצר לאחר שחרורו מצה"ל, נלווה ככתב קול ישראל לגדוד 51 במבצע קינוח. מאוחר יותר מונה על ידי יורם יאיר למפקד גדוד מילואים של גולני, בהמשך שירת כמג"ד בחטיבת הנגב וכסמח"ט במילואים. היה בעל דרגת סא"ל במילואים.

יום כיפור

יום כיפור צילום: Moshe Shai/FLASH90

דניאל הצטרף ב-1971 ככתב תחבורה וחקלאות לקול ישראל. במהרה עבר להיות כתב צבאי. בשנת 1977 נכלל במשלחת של קול ישראל למצרים. בסוף 1980 עבר השתלמות בתחנת הרדיו של CBS בניו יורק. בשנים 1982–1984 כיהן כראש חטיבת החדשות בתל אביב. בשנת 1983 ננזף בעקבות תקרית שהייתה לו עם מירון צור. הוא עבד גם בגלי צה"ל. במלחמת יום הכיפורים היה ראשון הכתבים לעלות לחרמון עם לוחמי גולני. בשנים 1992–1993 היה בין מנחי התוכנית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית. מאז 1993 הוא הכתב לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות בערוץ 2.

ביולי 2009 פרסם דניאל סדרת תעודה בעלת 5 פרקים על בה"ד 1, סדרה שעוקבת אחר צוערים בבה"ד 1, מיומם הראשון בקורס, דרך מסלול ההכשרה שעובר כל קצין קרבי בצה"ל, ועד לקבלת דרגות הקצונה, ומה שקורה אתם אחר כך. בין כוכבי הסדרה היה חייל בשם בניה שראל. לימים עלה לדרגת רב-סרן, ונהרג בתום מבצע צוק איתן.

ביולי 2014 במבצע צוק איתן התלווה דניאל ללוחמי הנח"ל שפעלו בעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה ותיעד את רגעי הלחימה מבפנים. בפרשנות שלו נקט דניאל בקו נצי, כך למשל במבצע צוק איתן תמך דניאל בכניסה קרקעית של צה"ל לתוך רצועת עזה.

בשנים 2018 - 2021 שידר תוכנית אקטואליה ב-רדיו 103FM - "הקבינט" - יחד עם אלון בן-דוד ויואב לימור בה הם דיברו על נושאים מדיניים, ביטחוניים, ספורט ועוד.

הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.