העיתונאי הוותיק נגד לפיד: "טעות לראות ביום הזה עניין מגזרי"

רינו צרור ביקר את החלטתו של ראש הממשלה לצאת לחופשה דווקא בתשעה באב: "לא מומלץ לצאת לחופשה בתשעה באב דווקא, לא לראש הממשלה לפיד ולא לאחרים" | צרור קיבל חיזוק מאבי בניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 19:44 ו באב התשפב

העיתונאי הוותיק נגד לפיד: "טעות לראות ביום הזה עניין מגזרי"
רינו צרור, צילום: פלאש 90. גילי יערי

בימים אלה, ימי בין המצרים, ובמיוחד בימי תשעת הימים בין ראש חודש אב ויום צום ט' באב, נוהגים שומרי המסורת להימנע מבילויים והנאות ומרביתם דוחים את חופשות הקיץ ונופשים לאחר ציון הצום. בסוף השבוע הקרוב, בערב תשעה באב, צפוי לפיד לצאת לחופשה, בפעם הראשונה, כך על פי דיווח של מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של כאן 11. העיתונאי ואיש הטלוויזיה הוותיק, רינו צרור, ביקר את החלטתו של ראש הממשלה לצאת לחופשה ביום האבל הלאומי.

העיתונאי הזכיר מה מהותו של היום הזה. "לא מומלץ לצאת לחופשה בתשעה באב דווקא, לא לראש הממשלה לפיד ולא לאחרים, לא לחופשה ולא למסיבה וגם לא לרחוץ בים, אם תשאלו את הקשישים הנהדרים שלנו. תשעה באב הוא יום החורבן על פי מנהג ישראל כל השנים. יום שריפת הבית הוא יום אבדן הריבונות, החופש לחיות על פי החוקים שלנו, היום בו הפכנו גולים ופליטים לאינסוף שנים", כתב רינו.

ט' באב הוא מרכיב בעל משקל עצום בזהותו של היהודי ושל הישראלי, לאו דווקא דתי

צרור הוסיף ואמר כי "זה יום רע. הזיכרון קשה והתוצאה מרה. ט' באב הוא מרכיב בעל משקל עצום בזהותו של היהודי ושל הישראלי, לאו דווקא דתי. לא בצום מדובר ולא בקינות. טעות לראות ביום הזה עניין למגזר בלבד, טעות גדולה, כל ישראל מביטים היטב ביום הזה. וכדברי הלל הזקן, אל תפרוש מן הציבור".

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, הסכים לדבריו של צרור וסיפר כי בעבר בילה בחוף הים ביום תשעה באב וכמעט איבד את חייו. "צודק רינו, בשבת ט׳ באב ואני בן 25 ,לא נעניתי לתחנוני אמא והלכתי עם אורנה לחוף הסלע בבת ים. נכנסתי, נסחפתי, אבדתי הכרה, והמציל למזלי (ולרע מזלכם ..) זיהה, הגיע עם חסקה והוציא לי מים מהבטן. שעה שכבתי בהלם ליד הסוכה כשחזרתי היא שאלה מה קרה וגבר שכמוני השיב ״הליכה קצרה על החוף״.