התפקיד החדש של הרבנית ימימה מזרחי

הרבנית ימימה מזרחי תחל לכהן בקרוב בתפקיד בכיר בוועד הרבנים של אירופה | הרבנית על התפקיד החדש: "צעד קטן לאירופה וצעד גדול לעולם הדתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 21:00 ד באב התשפב

התפקיד החדש של הרבנית ימימה מזרחי
צילום: יעל אילן, פרשה ואשה

הרבנית ימימה מזרחי זוכה בתואר נוסף: מי שהחלה את דרכה כעורכת דין וטוענת רבנית והפכה להיות רבנית ואחת הדרשניות הפופולריות בקרב נשים, תחל לכהן כנשיאת תכנית ההכשרה החדשה של רבניות צעירות מטעם ועד רבני אירופה (CER), כך דווח היום (ב') בעיתון "ג'רוזלם פוסט".

בראיון אמרה מזרחי כי "בשיחות עם מנכ"ל הוועד גדי גרוניך, והמזכיר הרב אהרן שמואל בסקין, הם הסבירו לי שבמשך שנים ארוכות אין הכרה בעבודת הרבניות באירופה". עוד היא הוסיפה כי הרבניות באירופה "פעילות בייעוץ אישי, משפחתי ואינטימי, מתנדבות במקווה הטהרה, מעורבות בחינוך ילדים ועדיין לא זכו להכרה בזמנן ובמאמציהן".

הרבנית ימימה מזרחי

הרבנית ימימה מזרחי צילום: משה אליהו

"צעד קטן לאירופה וצעד גדול לעולם הדתי"

מזרחי אמרה כי נציגי ועד רבני אירופה "ביקשו ממני להיות נשיאת תכנית ההכשרה של הרבניות מטעם ה-CER" והיא רואה בתפקיד החדש "צעד קטן לאירופה וצעד גדול לעולם הדתי".

כשנשאלה מדוע התוכנית החדשה כל כך דרמטית, ענתה מזרחי "כי הפעילות של הנשים הללו מעולם לא קיבלה שום תמיכה, גיבוי או תואר. אנשים תמיד אומרים לי 'רבנית זה לא תואר, זו רק אשת רב', ואחרי הכל, הם צודקים לגמרי. הרי היא באמת אשת הרב”. היא הוסיפה ואמרה כי אנשים היום תוהים על ההכשרות של הרבניות וחבל שכך, שכן מדובר בנשים שעושות עבודת קודש עבור הקהילה שלהן.

הרבנית ימימה מזרחי נולדה בקזבלנקה, למדה באולפנת חורב ולאחר מכן למדה משפטים באוניברסיטה העברית. היא שימשה כעורכת דין וכטוענת רבנית. בשנת 2015, הקימה עם בעלה את ישיבת "אבני קודש" במושב עמינדב לנוער נושר. היא החלה להעביר שיעורי תורה לנשים בשנת 2001 ומשנת 2017 היא מעבירה תוכנית שבועית בכאן מורשת ובכאן ב', בנוסף לפינות פינות קבועות ביום שישי בבוקר ברדיו קול ברמה וביום רביעי ברדיו קול חי.