"שליחות חשובה": התפקיד הסרוג החדש של ראש המל"ל לשעבר

מאיר בן שבת נבחר לעמוד בראש המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית אשר ישמש מרכז חינוכי חדשני. בן שבת: "אני נוטל על עצמי שליחות חשובה זו מתוך רצון לחזק את הרלוונטיות של הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות 27/07/22 15:40 כח בתמוז התשפב

"שליחות חשובה": התפקיד הסרוג החדש של ראש המל"ל לשעבר
מאיר בן שבת , צילום: לשכת העיתונות הממשלתית- קובי גדעון

בית הציונות הדתית החדש המוקם בימים אלו ממשיך להיערך לקראת פתיחתו הרשמית ומודיע על הקמת המועצה הציבורית בראשה יעמוד ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר - מאיר בן שבת. בחודש הקרוב ימונו חברים וחברות נוספים במועצה והם יבטאו את המגוון הרחב של הזרמים בתוך הציונות הדתית

בית הציונות הדתית יפעל מתוך גישה ממלכתית א-פוליטית. הוא ישמש מרכז חינוכי חדשני ברוח הציונות הדתית. הוא יספר את סיפורה של הציונות הדתית שהשפיעה ומשפיעה על ישראל כתנועה רעיונית וכציבור באופן חסר תקדים מאז קום המדינה ועד היום. בבית הציונות הדתית יעסקו גם בדילמות  המעסיקות את הציבור הדתי לאומי ובאתגרים הניצבים לפתחה של הציונות הדתית. 

ביסוס מעמדה הציונות הדתית כגורם מוביל בחברה הישראלית

בבית הציונות הדתית מתכוונים לעסוק בעבר וללמוד על העתיד ועל כן לצד מוזיאון שיציג לראשונה בעזרים טכנולוגים מרהיבים את הדרך הארוכה אותה עברה הציונות הדתית עד לביסוס מעמדה כגורם מוביל בחברה הישראלית יוקם מכון מחקר מוביל שיעסוק במטרות והאתגרים בהם צריכה הציונות הדתית לעסוק.

בית הציונות הדתית

בית הציונות הדתית צילום: בית הציונות הדתית

מאיר בן שבת: אני נוטל על עצמי שליחות חשובה זו מתוך רצון לחזק את הרלוונטיות של הציונות הדתית

יו״ר המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית מאיר בן שבת מסר בעקבות מינויו;  אני נוטל על עצמי שליחות חשובה זו מתוך רצון לחזק את הרלוונטיות של הציונות הדתית ואת האמונה בצדקת הדרך הלאומית-יהודית, והממלכתית-דתית גם לנוכח התהליכים והתמורות שחלו במדינה ובחברה הישראלית

מנכ״ל בית הציונות הדתית פיני אפרתי הוסיף: ״בית הציונות הדתית בכפר הרא״ה הינו מקום המשלב את מורשתה של הציונות הדתית לצד העיסוק בהמשך אתגריה. זהו מקום היוצר גאווה דרך הסיפור המרהיב של צמיחת הציונות הדתית במקביל לצמיחתה של ארצנו. הוא יהיה כתובת לכל הארגונים, הישיבות, האולפנות, המכינות, השירות הלאומי וגופי ההתיישבות במגזר הדתי לאומי.  מרכז חינוכי – פדגוגי וחווייתי שיעביר מסר של זהות לצד עיסוק במחקר בתחומי הליבה של המדינה מתוך מבטה של הציונות הדתית״.