הזמר הדתל"ש והזמר המתחזק הופיעו בשומרון

אלפי בני אדם השתתפו בפסטיבל 'עלמא' למוזיקה יהודית עולמית שנערך בפעם הראשונה בשומרון. בין הזמרים שהופיעו: בניה ברבי ורמי קליינשטיין

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 13:56 כא בתמוז התשפב

הזמר הדתל"ש והזמר המתחזק הופיעו בשומרון
צילום: עידן מדיה

במועצה אזורית שומרון מסכמים את פסטיבל 'עלמא' למוזיקה יהודית עולמית שנערך לראשונה בשומרון בסוף השבוע שעבר. בפסטיבל השתתפו אלפי אנשים, כאשר השיא היה באירוע המרכזי שבו נאור כרמי ולהקתו הלב והמעיין ארחו את הזמרים רמי קליינשטיין ובניה ברבי בישוב רבבה. ברבי פרגן לקהל הרב ואמר: "כיף להיות כאן, אין כמו הקהל בשומרון". 

מדובר בפעם הראשונה בו ערכה המועצה את הפסטיבל, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט. הפסטיבל נערך במשך שלושה ימים ובמסגרתו הופיעו זמרים, אומנים והרכבים שונים שמייצגים את סגנונות המוזיקה היהודית מכל רחבי העולם. הפסטיבל התקיים בכל יום בישוב אחר בשומרון.

צילום: מאיה טייב

יוסי דגן: אנו מקווים שהפסטיבל יהפוך למסורת של ממש בשומרון

במסגרת הפסטיבל נערכו מופעים שונים ובהם, להקת 'צליל איתן', ההרכב המוזיקלי 'ניגון ירושלמי', ההרכב המוזיקלי 'אנסמבל עלוואן', ההרכב המוזקלי 'אנסמבל יעלה' וכן הופעה של המלחין והמוזיקאי אלדד ציטרין שאירח את אומן כלי ההקשה דוד דיגמי. 

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן סיכם סיפר על הצלחתו של הפסטיבל. "אנחנו שמחים מאוד על הצלחתו של פסטיבל עלמא הראשון, ועל אלפי האנשים שהגיעו להנות ממוזיקה יהודית עולמית", אמר דגן, "אנו מקווים שהפסטיבל יהפוך למסורת של ממש בשומרון והוא יגדל ויתפתח עוד יותר גם בשנים הבאות. הצלחתו של הפסטיבל, יחד עם אירועי הקיץ השונים של המועצה, שמה את השומרון על המפה כמרכז לתרבות יהודית, מגמה שרק תלך ותתפתח. אני רוצה להודות לכל האנשים במועצה, במשרד התרבות והספורט ובישובים השונים שפעלו ועבדו קשה להצלחתו של האירוע".