ראש מועצת הקולנוע החדשה: חברת הכנסת הסרוגה לשעבר

עליזה לביא החליפה את ד"ר אייל בורס בתפקיד ראש מועצת הקולנוע החדשה | אמש התקיים פסטיבל הקולנוע הראשון בשומרון, בהשתתפות השר חילי טרופר והשרה לשעבר מירי רגב ובכירי תעשיית הקולנוע בישראל. לטקס הגיעה גם עליזה לביא

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/22 16:10 ה בתמוז התשפב

ראש מועצת הקולנוע החדשה: חברת הכנסת הסרוגה לשעבר
הבמאי ניר ברגמן זוכה בפרס "אוסקר השומרון", צילום: אולפני אתרוג

מי שהייתה חברת כנסת מטעם מפלגת יש עתיד עד לפני כשנתיים וכיהנה כיושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, הד"ר עליזה לביא, היא ראש מועצת הקולנוע החדשה של ישראל. בתפקידה החליפה את ד"ר אייל בורס.

לביא הגיעה אמש (א') לטקס הפתיחה וההכרזה על הסרטים הזוכים בפסטיבל הקולנוע הראשון בשומרון. הפסטיבל הוא הראשון מסוגו ברחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון ובמהלכו הוענק "אוסקר השומרון" לזוכים במסגרת תחרות הסרט העלילתי והדוקומנטרי הטוב ביותר.

עליזה לביא

עליזה לביא

בפרס הבימוי לסרט העלילתי הטוב ביותר זכה הבמאי ניר ברגמן על סרטו "הנה אנחנו". הפרס בגובה 20,000 שקלים הוענק על ידי בעלי הסינמה סיטי משה אדרי בפרס שהוקדש לזכרו של אחיו ליאון ז"ל, שהיה ממפיקי הקולנוע הגדולים בישראל. את פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר קטף הבמאי רון עומר, על סרטו "גשם בעיניים" שעסק באמו הסופרת דבורה עומר. את הפרס בגובה 10,000 שקלים העניקה חברת 'הרי זהב', והוא ניתן לאחיו של רון – גיל עומר, יו"ר תאגיד השידור הציבורי. לצד הפרסים הוענק ליוצרים "אוסקר השומרון", אות הוקרה העשוי מברזל מוזהב ובו עמוד משומרון העתיקה עטור בפילם של סרט ועליו המילה שומרון.  

מירי רגב: "המסך הישראלי לא שלם ללא עשייה תרבותית בכל חלקי הארץ"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ומייסד הפסטיבל, פתח את הפסטיבל בברכת שהחיינו, ואמר: "האמירה שלנו בתחום הקולנוע היא שאין אמירה – השומרון הוא כמו כל אזור אחד בישראל. יש לנו קולנוע ויהיה כמו בתל אביב, ירושלים, בגליל, בנגב ובערבה. יחד נשלים את השינוי – השומרון יהפוך לבירת התרבות של ישראל!".

שר התרבות והספורט חילי טרופר דיבר על חשיבות הגיוון ביצירה, בתרבות ובקולנוע: "הפסטיבל החשוב הזה הוא ביטוי לרב גוניות בחברה הישראלית, למציאת המכנה המשותף וליצירת שיתופי פעולה לצד ביטוי הייחוד של קבוצות שונות. הפסיפס הקולנועי הופך צבעוני ומעניין הרבה יותר". 
                                                                 
חברת הכנסת מירי רגב, שרת התרבות והספורט לשעבר, נאמה בהתרגשות: "תודה לבורא עולם שהמהפכה שהובלתי קורמת עור וגידים גם כאן ביהודה ושומרון. הערב אנחנו חוגגים את תמונת הניצחון תרתי משמע – פסטיבל קולנוע תמו"ז ראשון, ניצחון ההתיישבות כולה. המסך הישראלי לא שלם ללא עשייה תרבותית בכל חלקי הארץ. הקולנוע הוא גשר והגיע הזמן שסיפורם של יהודה ושומרון יסופר". 

בין השאר השתתפו: שר התרבות חילי טרופר ושרת התרבות לשעבר מירי רגב. ראש מועצת הקולנוע היוצא דר אייל בורס וראש מועצת הקולנוע הנכנסת דר עליזה לביא, ראשי קרן רבינוביץ קרן הקולנוע הגדולה בישראל: גיורא עיני ויואב אברמוביץ,  חברי מועצת הקולנוע בהם מוטי שקלאר מנכ"ל רשות השידור ומנכל הרשות השניה לשעבר, גיל עומר יו"ר תאגיד השידור הישראלי,  מבקר הקולנוע רון פוגל, עיתונאים ובכירים נוספים מתעשיית הקולנוע והתרבות בישראל.