בקושי שנה: אלעד טנא מסיים את תפקידו כראש מערך ההסברה הלאומי

הבכיר הסרוג סיכם עם ראש הממשלה החדש על סיום תפקידו במערך ההסברה הלאומי, "זכיתי לראות פרי לעבודתו המאומצת של המערך המתחדש" | דובר משרד החוץ ליאור חייט יחליף אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/22 14:15 ד בתמוז התשפב

בקושי שנה: אלעד טנא מסיים את תפקידו כראש מערך ההסברה הלאומי
אלעד טנא, צילום: איה אפרים

ממשלה חדשה ומינויים חדשים: פחות משנה מאז נכנס לתפקיד, ראש מערך ההסברה הלאומי, אלעד טנא, סיכם היום (א'), עם ראש הממשלה על סיום תפקידו. ראש הממשלה, יאיר לפיד הודה לטנא על עשייתו במערך ההסברה הלאומי בחודשים האחרונים ואמר כי האתגר הגדול של המדינה הוא להצליח לספר את הסיפור הישראלי על כל גווניו, "זו הייתה שנה עם אירועים מורכבים ומערך ההסברה תרם תרומה משמעותית לתדמית ישראל ולשיח בארץ ובעולם". דובר משרד החוץ, ליאור חייט, יחליף אותו. 

"בחודשים האחרונים ניתנה לי הזכות הגדולה להוביל את הקמתו המחודשת של מערך ההסברה הלאומי", סיכם טנא את עבודתו, "רבות מהבעיות שאפיינו את ההסברה הישראלית במרוצת השנים נבעו ממצב זה, שהוביל להיעדר מדיניות הסברה סדורה, ותיאום-חסר בין הגופים השונים. 

החלטתי שהגיעה העת להמשיך הלאה

"מאז כניסתי לתפקיד, זכיתי לראות פרי לעבודתו המאומצת של המערך המתחדש. לצד הנעת פרויקטים היסטוריים עבור ההסברה הישראלית, גיבוש מנגנון יעיל להפצת מסרים בזמן אמת, והקמת מטה הסברה לאומי למגפת הקורונה - רתמנו מחדש את כלל גופי ההסברה במדינת ישראל לעשייה משותפת, ששיאה בתרומה ייחודית לשינוי של ממש בנרטיב ולמניעת הסלמה במהלך חודש הרמדאן, ומעבר לו. 
כעת, לאחר התייעצות עם ראש הממשלה ואחרי שנוכחתי לראות שהמערך נוכח ועומד על רגליו, החלטתי שהגיעה העת להמשיך הלאה. אני מודה לראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, על הזכות שהעניק לי לשרת את עם ישראל ולבצע שליחות, כשלצדי צוות מוכשר של אנשים, חדורי שליחות ואמונה בצדקת הדרך. אין לי ספק שהעבודה המשותפת שביצענו והשיטות שפיתחנו ישרתו את המדינה שנים קדימה. אני מאחל הצלחה גדולה לראש הממשלה יאיר לפיד ולצוותו – הצלחתכם הצלחתנו".

בעבר, כיהן טנא בתפקידים שונים בתחום התקשורת, בהם סגן עורך מעריב, עורך אתר nrg וסגן עורך מקור ראשון. בשנת 2000 היה שותף לגרעין ההקמה של אתר ynet, ושימש בתפקידי עריכה שונים באתר, בהם ראש דסק החדשות במשך חמש שנים. בסוף שנת 2010 הקים את מוסף הצעירים מוצ"ש בעיתון מקור ראשון. בתאגיד השידור הקים טנא את חטיבת הדיגיטל וניהל אותה במשך 6 שנים.

ליאור חייט דיפלומט במשרד החוץ משנת 2001. מילא שורה של תפקידים במשרד החוץ בהם קונסול כללי במיאמי, דובר שגרירויות ישראל בספרד ובארגנטינה ומנהל מחלקת מרכז אמריקה והקריביים. 
חייט בעל תואר ראשון בתקשורת וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים.