יוצאת האח הגדול: הרופא המליץ להפסיק את ההיריון - בחרתי להקשיב לרב שלי

עינב בובליל מספרת על הרגעים הקשים שחוותה לאחר שהבינה שהיא בהיריון חמישי: "התקשרתי לאימא שלי והיא נכנסה ללחץ, כי היא ידעה שזו סכנה עבורי", ועל ההקלה לאחר השיחה שקיימה עם הרב: "כל מה שהוא אומר לי זה מבחינתי קודש קודשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/22 10:21 כה בסיון התשפב

יוצאת האח הגדול: הרופא המליץ להפסיק את ההיריון - בחרתי להקשיב לרב שלי
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מי שזכתה במקום הרביעי בעונה הראשונה של תכנית "האח הגדול", אי שם ב-2008, עינב בובליל, ממשיכה לשמור בכל השנים שחלפו על פרופיל תקשורתי גבוה. בנוסף, לרשותה עומד חשבון אינסטגרם עם למעלה מ-262 אלף עוקבים. במהלך השנים הספיקה בובליל להינשא לאלי ולהביא לעולם ארבעה ילדים, כאשר האחרון נולד ב-2018. מאחוריה שלושה ניתוחים קיסריים וניתוח פלסטי רפואי בבטן שסגר את האפשרות להיריון נוסף.

"מבחינתנו יש לנו בן ושלוש בנות, סגרנו את הבסטה. שהקדוש ברוך הוא יתן למי שרוצה, אני את שלי עשיתי", אמרה בובליל בכנות רבה בראיון ל"מאקו". "כשילדתי את יוסף הרופא אמר לי רגע לפני שנכנסתי לניתוח שזהו, לא להביא עוד ילדים. אמרתי לו 'בטח, רק שאצא בשלום מהניתוח. יש לי ארבעה ילדים, שיהיו בריאים, אני סיימתי'. ככה שמרתי שלוש וחצי שנים, ואז זה בא".

בובליל סיפרה על מועקה גדולה, הלם ובכי לאחר גילתה שהיא בהיריון נוסף. "התקשרתי לאימא שלי והיא נכנסה ללחץ, כי היא ידעה שזו סכנה עבורי, ועם כל הכבוד – עדיף אימא חיה ונושמת על עוד ילד. אני אחרי שלושה ניתוחים קיסריים, מתיחת בטן עם קשירת שרירים. הרופא שלי אמר לי 'עינב, אם היית אומרת לי שאת חייבת את הילד הזה אז הייתי אומר לך תתאבדי על זה. אבל אם הייתי במקומך, הייתי שוקל לעשות הפסקת היריון'".

בובליל בימיה באח הגדול |

בובליל בימיה באח הגדול | צילום: Yossi Zamir/Flash90

"ואז הוא אמר לי 'עינב, אני סמוך ובטוח שתמשיכי את ההיריון הזה והכל יהיה בסדר'"

יוצאת האח הגדול סיפרה כי הוקל לאחר ששמעה את דבריו של הרופא, אולם מצד שני הסתכלה על ילדיה ולא היתה מוכנה לקבל את המחשבה של הפלה. "נכון שזה רק רירית בשלב הזה, אין דופק, אין כלום, אבל מזה מתפתח ילד. אני רואה פה את ארבעת האוצרות שלי, איך אני אעשה דבר כזה?".

כאן הגיע השלב בו התייעצה בובליל עם הרב שלה: "התייעצתי עם הרב שלי, כבוד הרב יאשיהו פינטו, שכל מה שהוא אומר לי זה מבחינתי קודש קודשים. הוא לא עזב את זה כמה ימים. הוא שם את הכל בצד - רק עינב בובליל. הוא התייעץ עם פרופסורים, דיבר עם הרופא שלי, שאל רבנים נוספים, בדק בהלכות, ואז הוא אמר לי 'עינב, אני סמוך ובטוח שתמשיכי את ההיריון הזה והכל יהיה בסדר. לא לחשוב רע, לא להגיד דברים שליליים, הכל יהיה בסדר'".

הרב יאשיהו פינטו

הרב יאשיהו פינטו | צילום: Roy Alima/Flash90

"עברת דברים יותר קשים, את תעברי גם את זה"

לדבריה של בובליל, מהרגע הראשון היא אמרה לעצמה שמה שהרב יגיד לה - אותו תעשה. "אחרי שהוא התקשר אליי בכיתי את נשמתי איזה חמש דקות, בכי של התפרקות". עוד היא סיפרה על אותם רגעים: הרגשתי נורא וגם ריחמתי על עצמי, והאמת היא שממש נתתי לעצמי לשקוע בזה. הבת הגדולה שלי אמרה לי 'מה, אמא, ככה זה היריון?', ואמרתי לה 'כן חיים שלי, את רואה כמה אישה סובלת כדי להביא ילדים לעולם?'.

על תחילת ההיריון היא סיפרה: "אחרי חודש התחילו לי דימומים והלכתי לבדיקת אולטרסאונד אצל הרופא, ופתאום ראיתי ילד. ראש, רגליים, ידיים. פתאום קלטתי שזה באמת, ואמרתי לעצמי – טוב, זה אכן קורה. הוא בבטן שלך, ואת צריכה לקום בשבילו ובשביל שאר הילדים שלך, ותמשיכי בחיים. עברת דברים יותר קשים, את תעברי גם את זה".