ביקורת הופעה שי המבר מזכירה לנו שיש עתיד איכותי במוזיקה הישראלית

הזמרת הצעירה הופיעה בירושלים וביצעה בכישרון אותן כתבה והלחינה לבדה בשנים האחרונות. היוצרת המחוננת הצליחה ליצור חיבור עם הקהל ולשתף בטקסטים מדויקים וחשופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 15:33 יז בסיון התשפב

שי המבר מזכירה לנו שיש עתיד איכותי במוזיקה הישראלית
שי המבר, צילום: יצחק הרץ

בזמן שזמרות צעירות שגדלו ברדאר הריאליטי יורדות יותר ויותר נמוך בשביל להיות הנועה קילר הבאה, בין התוכניות בית ספר למוזיקה והכוכב הבא צמחה יוצרת צעירה עם כישרון מיוחד וקול אמיץ, שי המבר נשענת ולומדת מהיוצרים הטובים בישראל, אין פלא שהיא הולכת והופכת לאחת כזאת.

צילום: יצחק הרץ. ביצוע בכישרון 

בשבוע שעבר מול קהל אינטימי בזאפה ירושלים המבר ביצעה בכישרון כמה מהיצירות אותן כתבה והלחינה לבדה בשנים האחרונות. את חלקן היא כתבה כבר בתיכון, המבר היא קודם כל יוצרת מחוננת, אחר כך היא גם לומדת להופיע ברגישות, וליצור חיבור עם הקהל שחלקו מכיר בעל פה שירים שכתבה על האהבות הראשונות שלה. כל טקסט של המבר מדוייק בצורה יוצאת דופן וחשוף. השיר פעם את לילה לדוגמא, שנכתב בעקבות תקיפה מינית שעברה ובו משפטים מלאי לב כמו: "משהו יקרה לך משהו יהפוך הכל כל מילה שכתבת בחושך תהפוך לאור גדול", סחף את הקהל, כי פלסטיק יש מספיק במוזיקה הישראלים, כנות וכישרון למוזיקה עצמאית לא מספיק.

המבר עוד צריכה להיפתח בפני הקהל יותר ולהופיע בפחות ביישנות, אבל ללא ספק יש פה הזדמנות מיוחדת לצפות באומן עושה את צעדיו הראשונים, בלי פוזה. על הדרך היא מבצעת להיטים של זמרים מוכרים במוזיקה הישראלים עם הטאצ' המיוחד שלה, החל מלבד על המיטה של עומר אדם ועד מבול של קרן פלס שלקחה עליה חסות, ואם יוצרת ענקית כמו פלס מצטרפת לנבחרת של מבר, אני בטוח שעוד נשמע ממנה הרבה דברים טובים. 

שי המבר. 22.6 גריי תל אביב  |  24.6 אלמא זכרון יעקב