"מטובי הרבנים": נכנס לתפקידו רבה החדש של מועצת גוש עציון

טקס ההכתרה הרשמי של הרב רימון לתפקיד רב מועצת גוש עציון התקיים הערב: "להמשיך את החלום של דוד המלך, ישעיהו והושע שפעלו בגוש עציון" | הנשיא הרצוג שלח ברכה מצולמת, והרב הראשי הגיע לברך: "שתדעו להפיק את המיטב מהרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/22 23:02 י בסיון התשפב

"מטובי הרבנים": נכנס לתפקידו רבה החדש של מועצת גוש עציון
הרב רימון, צילום: דוברות מועצת גוש עציון

תושבים רבים הגיעו הערב (ה') לטקס ההכתרה הרשמי של הרב יוסף צבי רימון לתפקיד רב מועצת גוש עציון. הטקס התקיים במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ראש המועצה שלמה נאמן, יו"ר המועצה הדתית הרב רפי אוסטרוף, רבני יישובי המועצה ותושבים.

הרב צבי רימון התרגש ואמר כי הוא זוכה להיות רבה של גוש עציון. "להמשיך את החלום. החלום של דוד המלך, ישעיהו והושע שפעלו בגוש עציון. את החלום של המכבים , את רבי עקיבא שתמך בבר כוכבא בקרבות שחלק מרכזי שלהם היה בגוש עציון ואת החלום של מתיישבי גוש עציון שלפני קום המדינה , לוחמי כפר עציון, משואות יצחק בעין צורים ורבדים". 

עוד אמר הרב: "גוש עציון היום פורח ברוך ה'. המטרה שלי היא לעזור לגוש עציון להגשים את החלום. להמשיך לפרוח ולהמשיך לראות את האור המניע את הכול. אור ה' הסובב ומוביל את הכל. להמשיך את מפעל החסד והתורה של גוש עציון. להוביל את הילדים למחוזות גבוהים עוד יותר. מחוזות של תורה, הלכה וחסד".

נשיא המדינה בירך: "מטובי הרבנים"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו בירך את הרב צבי רימון ואמר: "חובתו של רב במועצה היא להגיע לכל תושבי המועצה ולנסות לסייע להם בכל נקודה בה הם נמצאים. לכם הייתה הבינה והמבט הנכון לזהות בתוך המועצה את הפנינה שנמצאת אצלכם ולהכתיר את הרב צבי רימון לרבה של המועצה. שתדעו להפיק את המיטב מהרב, תדעו ללמוד ממנו, מדבריו, אישיותו, מדבריו שבכתב ומדבריו שבעל פה וזה יסייע לכם כדי להגדיל את כבוד שם שמים, ואתם תוכלו להתגאות ברב שלכם שתופס מקום נכבד בין רבני ישראל".

הרב הראשי דוד לאו

הרב הראשי דוד לאו צילום: דוברות מועצת גוש עציון

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח סרטון ברכה בו האריך בשבחו של גוש עציון ושל הרב רימון, בו אמר: "לי ולמשפחתי יש פינה חמה לגוש עציון. סבי, הרב הראשי האשכנזי הראשון של מדינת ישראל, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל אהב את חלוצי גוש עציון אהבת נפש והם החזירו לו אהבה עוד בחייו וקראו על  שמו את היישוב 'משואות יצחק'. לכן כל ביקור בגוש עציון מרגש אותי. הרב יוסף צבי רימון המתמנה היום לרבה של גוש עציון, הוא מטובי הרבנים העוסקים בבירור שיטתי של הלכה וקורותיה והלכה למעשה, באופן שמאפשר למעיין להבין את העקרונות השונים והדעות השונות בסוגיה שלפניו והכל בדרך נעימה, בהירה וברורה שמקרבת ומחבקת את עמך ישראל".

"גוש עציון הוא פסיפס של 22 יישובים, קהילות, בתי כנסת, מפעלי תורה, חינוך, התיישבות וחסד  - והכל ממש לתפארת", אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן. "על אף שבמועצה אזורית בדרך כלל קשה ליצור קהילה כשכל יישוב הינו קהילה בפני עצמו ומרוחק פיזית משכנו - ישנו גיוון רחב, איכותי ומגוון. אנחנו נצבים אל מול המשימה של חיפוש אחר המאחד. רצוננו להיות קהילה אחת גדולה עם מסר ורוח משותפת. אחרי לכתו של הרב גדעון פרל זצ"ל, מליאת המועצה שלנו ניגשה למשימה של בחירת רועה רוחני. ההחלטה שהרב יוסף צבי רימון ימונה לרבה של המועצה היא עליית קומה נוספת של רוח, תורה, יצירה ואחדות לכלל תושבי גוש עציון".

צילום: דוברות מועצת גוש עציון