סמיון צילם סלפי עם תפילין וקלט את הפדיחה שלימדה אותו המון

כוכב הרשת פרסם סלפי מביך שלו, בו הוא נראה עטור בתפילין של ראש - כשהם בתוך הבית שלהם: "רק מי ‏שמניח תפילין ישר יראה מה הבעיה". האם הוא נמצא בתהליך התחזקות? "מה שקורה לי זהו מסע מדהים שמאפשר לי כל יום ‏לגלות משהו חדש וזה מאוד מרגש אותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 11:15 ט בסיון התשפב

סמיון צילם סלפי עם תפילין וקלט את הפדיחה שלימדה אותו המון
סמיון גרפמן, צילום: Hadas Parush/Flash90

מצוות תפילין היא אחת ממצוות היסוד ביהדות, ולרוב כבר בגיל 13, עת הנער נכנס בעול המצוות הוא זוכה בה. עבור כוכב הרשת והפעיל החברתי בן ה-47 סמיון גרופמן, הנחת תפילין היא משהו חדש ומרגש.

"זה היה הסלפי הראשון שעשיתי כאשר בפעם הראשונה הנחתי תפילין לבדי", שיתף הבוקר (ד') את עוקביו בחשבון האינסטגרם כשהוא מצרף תמונה מביכה שלו עטור בתפילין של ראש סגורים בתוך הבית שלהם, אותה קופסת פלסטיק ששומרת עליהם.

גרפמן:"רק מי ‏שמניח תפילין ישר יראה מה הבעיה, רק אחרי שסיימתי להתפלל ולעשות סלפי הבנתי מה לא עשיתי"

"רק מי ‏שמניח תפילין ישר יראה מה הבעיה, ואני רק אחרי שסיימתי להתפלל ולעשות סלפי כולי ‏מתרגש רק אז הבנתי מה לא עשיתי. באותו רגע התיישבתי והתחלתי לצחוק על עצמי אבל לאט לאט תוך כדי צחוק התחילו לרדת לי דמעות, דמעות של בושה, בושה שאני בתור בן 46 באותו רגע לא יודע דברים בסיסים".

"היום אני בן 47 אבל ‏ה‏ידע שלי על ‏יהדות ותורה כנראה כמו של ילד"

גרפמן סיפר מדוע שיתף את התמונה המביכה: "שמרתי את התמונה בשביל יום אחד שאני ‏אוכל להעלות ולספר לכם עליה, ‏לספר שזה לא משנה מה הגיל שלכם, זה אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל ללמוד ולבקש עזרה והכי חשוב לפני שקופצים למסקנות, לקחת שניה".

כוכב הרשת כתב לעוקביו כי היום הוא מניח תפילין ‏כמעט כל יום, "‏להגיד בביטחון שאני מתחזק אני לא יכול, כי מה זאת אומרת מתחזק? מה הייתי חלש לפני? אני חושב שמה שקורה לי זהו מסע מדהים שמאפשר לי כל יום ‏לגלות משהו חדש ‏ולהסתכל על העולם בזווית אחרת, וזה מאוד מרגש אותי. היום אני בן 47 אבל ה‏ידע שלי על ‏יהדות ותורה כנראה כמו של ילד שרק עושה צעדים ראשונים, ‏וכל מה שאני מבקש זה לתת לי יד".