איש התקשורת מודי בר-און הלך לעולמו בגיל 59

אבל בעולם הספורט והתקשורת הישראלית: אחד המגישים האהובים במדינה, שידוע בחוש ההומור והידענות שלו והפך מזוהה מכל עם הגשת אולפן ליגת האלופות, הלך לעולמו אחרי מאבק ממושך במחלה קשה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/05/22 15:27 כט באייר התשפב

איש התקשורת מודי בר-און הלך לעולמו בגיל 59
מודי בר און, הלך לעולמו בגיל 59, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שהתמודד במשך תקופה ארוכה עם סרטן הריאות, מודי בר-און הלך לעולמו בגיל 59. בר-און, נשוי ואב לשתיים, היה מנחה טלוויזיה, שדרן רדיו, במאי תיאטרון, תסריטאי, עיתונאי, שחקן, קומיקאי ויוצר טלוויזיה, ובשנים האחרונות היה מזוהה יותר מכל עם הגשת אולפן ליגת האלופות בערוץ הספורט.

בר און, נולד בקריית טבעון ב-1962, שירת בחטיבת הנח"ל במלחמת לבנון הראשונה, והחל את דרכו על הבמות כסטנדאפיסט בשנות השמונים, ובשנת 1993 הגיע לעבודה הראשונה שלו כאחד הכותבים של תכנית הסאטירה "החמישייה הקאמרית" בערוץ 2. בהמשך, בר-און כתב טורים כעיתונאי ב"זמן תל אביב" וב"גלובס".

בשנת 1994 הוא החל את העבודה המוכרת ביותר שלו כשהחל להגיש את אולפן ליגת האלופות בערוץ הספורט - הפעם הראשונה שבה הוקם משדר "קדם משחק" מושקע. בשנה שעברה, אחרי 27 שנה, הפסיק בר און להנחות את התכנית בעקבות המחלה ממנה סבל. הכתבה האחרונה שלו שודרה לפני משחק הגמר של ליגת האלופות בשבת האחרונה.

בעקבות ההצלחה של אולפן ליגת האלופות, בר-און הפך גם לאיש טלוויזיה מצליח - והנחה והגיש תכניות נוספות כמו "הכל פתוח" ו"הכל אנשים" בטלוויזיה החינוכית, הסדרות "תל-אביב יפו", "כביש 90" (בערוץ 8) ו"שיעור מולדת" וגם "במדינת היהודים", שעסקה בתולדות הבידור וההומור בישראל ושודרה בערוץ הראשון.