גיא לרר משתף בדרך המפתיעה שלו לטלוויזיה: "דאגי, אני בבעיה"

העיתונאי הוותיק ואושיית התקשורת חשף בפוסט ארוך באינסטגרם את הדרך המפתיעה שלו אל עולם הטלוויזיה: "החיים הם ערימה של צירופי מקרים. לפעמים פשוט צריך להניח לזה לקרות" | ואיך שר הבריאות קשור?

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 20:15 כא באייר התשפב

גיא לרר משתף בדרך המפתיעה שלו לטלוויזיה: "דאגי, אני בבעיה"
גיא לרר. החיים הם הפתעה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"החיים הם ערימה של צירופי מקרים": גיא לרר העיתונאי ומגיש תכנית "הצינור" בערוץ 13 חושף בפוסט באינסטגרם את דרכו אל עולם הטלוויזיה. "לפני עשרים שנה גרתי בלונדון וכתבתי עבור ידיעות אחרונות והעיתון ״עלונדון״ של ענת קורן. שר הבריאות ועורך חדשות החוץ דאז ניצן הורביץ יצר איתי קשר: שמענו שאתה כותב ויודע לעשות טלוויזיה, תהיה שליח ערוץ 10 בלונדון", פתח לרר בסיפור.

"דאגי, אני בבעיה"

"עד שהספקתי לגמגם שאין לי מושג בטלוויזיה כבר נקבעה לי כתבה למחרת", הוא משתף. "נזכרתי שדאג דלגליש, בעלה הסקוטי החביב של ענת, הוא כתב, צלם ומפיק בכיר ב-בי.בי.סי. התקשרתי אליו בשעת לילה מאוחרת. דאגי, אני בבעיה, אמרתי. אני צריך שתלמד אותי איך עושים טלוויזיה. מתי? הוא שאל. עד מחר, עניתי".

קלסרים על קלסרים, תיוקים ממוספרים, הוראות מדויקות

ומפה הסיפור מתפתח: "הגעתי אליהם הביתה לקראת חצות. הבית למעלה ישן ודאגי ישב איתי במטבח ולחש לי את כל התורה הקפדנית והדקדקנית של הטלוויזיה הבריטית עד חמש בבוקר. את הכתבה הוא צילם לי בעצמו (אחד הצלמים האיכותיים בממלכה, כן?) וכל החומרים נשלחו לישראל בסטנדרט אנגלי: קלסרים על קלסרים, תיוקים ממוספרים, הוראות מדויקות מדי, צילום ותאורה איכותיים חריג - מה שהימם את אנשי הטלוויזיה בישראל שהיו רגילים לרמת החלטורה המקומית".

המקרה המשעשע והאיכות החריגה הפתיעו את האנשים בערוץ, ולרר מספר: "למחרת הגיע טלפון, רוצים להציע לך לחתום על חוזה. השבוע דאגי וענת הגיעו אליי לבקר באולפן וצפו בתכנית. אם הייתי קצת לא מרוכז זה כי פזלתי שוב ושוב לדאגי ונזכרתי בליל הלחישות. החיים הם ערימה של צירופי מקרים. לפעמים פשוט צריך להניח לזה לקרות".