"מעלים זיכרון": יעל שלביה, סטטיק ובן אל ורבים נוספים מחברים את הנוער לשורדי השואה

משפיענים ויוצרי תוכן נפגשו עם ניצולי שואה, ויעלו את תיעוד המפגשים לסטורי שלהם באינסטגרם, כחלק ממיזם "מעלים זיכרון" | היוזמים: "הפרויקט שואף להנגיש את עדויות הניצולים לבני הנוער, על מנת לגשר על הפער הבין-דורי ולהבטיח את שימור הזיכרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/22 22:17 כו בניסן התשפב

"מעלים זיכרון": יעל שלביה, סטטיק ובן אל ורבים נוספים מחברים את הנוער לשורדי השואה
צילום: ללא

ערב יום השואה והגבורה. שורת משפיענים ויוצרי תוכן שנפגשו עם ניצולי שואה יעלו את תיעוד המפגשים לסטורי שלהם באינסטגרם, כחלק ממיזם "מעלים זיכרון". בהובלת חברת Meta בישראל וארגון "לתת". יוצרי התוכן ינגישו את עדויות ניצולי השואה לבני הנוער, במטרה לשמר את זיכרון השואה ולהעלות את המודעות לכך שרבים מהניצולים חיים בעוני ובמחסור. הפרויקט יצא לדרך זו השנה השנייה בהשתתפות עשרות משפיענים ויוצרי תוכן שהגיעו למפגשים אינטימיים עם ניצולי שואה ברחבי הארץ במהלך השנתיים האחרונות. 

בנוסף, במהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה יוקרנו קטעי ה-Stories על גבי המסך הדיגיטלי של חברת ברעם, שממוקם על קיר עזריאלי תל אביב בצומת קפלן העמוסה – צומת בה עוברים כחצי מיליון אנשים מדי יום.

היוזמים אומרים כי "הפרויקט שואף לתווך ולהנגיש את עדויות הניצולים לבני הנוער, על מנת לגשר על הפער הבין-דורי ולהבטיח את שימור הזיכרון הקולקטיבי בקרב הדור הצעיר, בדרך שרלוונטית לו ומדברת אליו".

במסגרת פרויקט "מעלים זיכרון", יוצרי התוכן והאמנים המובילים בישראל הגיעו לסדרת מפגשים אינטימיים עם ניצולי השואה על סיפור גבורתם בזמן המלחמה ועל חייהם כיום. הידוענים, אשר תיעדו את המפגשים בעזרת מצלמת הטלפון הנייד שלהם, יארחו את ניצולי השואה בשורת קטעי Stories אותנטיים שיעלו לחשבונות האינסטגרם שלהם בערב יום השואה – וישודרו בפרופיל שלהם במהלך יום השואה.

היוזמים אומרים כי "כך המשתתפים יעניקו חשיפה משמעותית לסיפורי הגבורה בעבר, ולמצוקות כיום, באופן שמדבר בשפה של הדור הצעיר ומשתמש בפלטפורמות בהן הוא נמצא. המפגשים יעלו את המודעות לחשיבות זיכרון השואה ויעודדו את העוקבים לתמוך בניצולי השואה שחיים בעוני ובבדידות".

רשימת המשתתפים המלאה כוללת (לפי סדר א'-ב'): אקי אבני, מעיין אדם, קים אור אזולאי, נטע אלחימיסטר, ליאל אלי, אור אלקיים, קובי אפללו, אגם בוחבוט, קורין גדעון, יעל גולדמן, גלגלצ, עידו גרינברג – מיסמס, רוני דלומי, עומר דרור, הצינור, מאיה ורטהיימר, גל זהבי, שיר זוארץ, אנה זק, עומר חזן, רותם כהן, לירן כוהנר, אלה לי להב, אורי לייזרוביץ', גיא לרר, שגב משה, הדר מרקס, ריף נאמן, ערן סויסה, דניאל עמית, שר פיטנס, פרוגי, משה פרץ, עמית פרקש, נועה קירל, קווין רובין, נועה רוזין, לירן רוסו – סטטיק, ריי שגב, רז שכניק, יעל שלביה, בן אל תבורי ונעה תשבי.