אוהד קנולר מגן על דודי אמסלם: "הכי מרשים ולא וולגרי"

השחקן שזכור כ"נתי" מהסדרה "סרוגים", ידוע בשנים האחרונות כעוף מוזר בקרב חבריו לאומניות הבמה והמסך, בעיקר בשל דעותיו הפוליטיות: "יש קולות שהוחנקו אבל גם יש מגמת שיפור", אומר קנולר ומספר מה חשב על גדעון סער

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/22 13:31 כ בניסן התשפב

אוהד קנולר מגן על דודי אמסלם: "הכי מרשים ולא וולגרי"
דודי אמסלם, "לא וולגרי", צילום: Gili Yaari /Flash90

לרבים מהקהל הישראלי, אוהד קנולר שנחשב לאחד השחקנים האהובים בארץ קצת נעלם בשנים האחרונות. הוא עבר לדימונה של הקים עם רעייתו באותם ימים תיאטרון מקומי, וממש לפני הקורונה אף עבר לכהן כמנכ"ל תיאטרון גבעתיים. לטענת רבים, ה"היעלמות" שלו קשורה לא מעט בדעותיו הפוליטיות הימניות, שנחשבות לא שגרתיות בקרב חבריו לעולם הבמה והמסך.

"הדעות הפוליטיות שלי לא השתנו אף פעם", הוא אומר בריאיון למאיה כהן במגזין החג של "ישראל היום". "אבל כשאני מעלה היום פוסט - זה לא נעשה ללא היסוס. אני מאוד מהסס, ומה שרואים זה אחרי פילטרים. יש קולות שהוחנקו ולא נשמעו הרבה לפני 'צנזורת מירי רגב'. התקשורת הייתה ריכוזית, אז אני חושב שיש פה מגמת שיפור. אני שמח שקולות אחרים הגיעו למיינסטרים. אני מקווה שזה ימשיך ככה".

"אני הרבה פחות נדיר ממה שזה נראה כלפי חוץ", אומר קנולר לטענה לפיה אומנים ימניים כמעט ולא קיימים, "יש כאלה שפשוט לא מתבטאים. לא צריך לפחד, ואני בכלל לא מתייחס ככה אל העולם. אתה לא צריך לפחד שיקרה לך משהו או שתעבוד פחות, זאת בכלל לא הנקודה. יש פשוט את המחשבה שאומרת 'למה לך להסתבך ולהיות יוצא הדופן?'. הרבה פעמים יש מחשבה למה לי בכלל לפתוח את הפה".

דודי אמסלם מרשים, גדעון סער רובוטי

בסדרה החדשה "כפולים", בה הוא מככב, מגלם קנולר פוליטיקאי בשם שימי דקל. "איש מאוד חכם, קצת על הטיקט של הפוליטיקאי העממי, אחד שלפעמים טועים בו", הוא מסביר ונותן דוגמאות לפוליטיקאים מהם שאב השראה: "כשעבדתי על הדמות של שימי היו לי בראש הרבה פוליטיקאים שהסתכלתי עליהם. לא כדי לחקות, אלא להבין את הכריזמה שלהם. למשל דודי אמסלם. הסתכלתי עליו הרבה כי הוא בז'אנר של הפוליטיקאי מהעם, שהכי מרשים בעיניי. כל דבר שלו מאוד מנומק. הוא כאילו מדבר פשוט אבל יודע מאוד להתנסח".

יש שיגידו שאמסלם משדר משהו וולגרי ואלים.

"אני חושב שהוא משדר משהו וולגרי כי עורכים אותו ככה. מוציאים במיוחד משפטים ספציפיים. אני עברתי על הקטעים הלא ערוכים שלו, ראיתי סרטוני יוטיוב שלו, והבנתי שהוא כאילו וולגרי - אבל בעצם לא. הוא מאוד מנומק, נואם נאומים ארוכים, שבדרך כלל בתקשורת מוציאים מהם משפט אחד.

"הוא מאוד בגובה העיניים, מספר בדיחות. יש לו הומור וכריזמה של החבר מהשכונה, של אחד משלנו. מצד שני, יש לו טיעונים כבדי משקל. עוד פוליטיקאי שהסתכלתי עליו היה גדעון סער, שבמובן מסוים הוא ההיפוך המוחלט של דודי אמסלם. ממנו לקחתי משהו מאוד קר, רובוטי, מחושב. כל מילה שיוצאת תוכננה היטב, כיוון אחר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן