הפובליציסט הדתל"ש נגד עמית סגל: "פירומן שגורר אותנו למלחמה"

הסופר והקולנוען יאיר אגמון, התייחס לניסיונו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לצעוד בעיר העתיקה דרך שער שכם: "בריון חסר ביטחון", ולדבריו של פרשן חדשות 12 והשווה ביניהם: "סגל שנון, מעונב ומהוגן יותר, אבל עדיין פירומן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/22 12:30 כ בניסן התשפב

הפובליציסט הדתל"ש נגד עמית סגל: "פירומן שגורר אותנו למלחמה"
עמית סגל, חוטף מיאיר אגמון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ברקע מהומות הערבים בהר הבית, הפובליציסט, הסופר והקולנוען הישראלי יאיר אגמון, מתייחס דווקא לצעדה של חבר הכנסת איתמר בן גביר בעיר העתיקה דרך שער שכם שבסופו של דבר לא צלחה, ומשווה בינו לבין הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל.

"מנקודת מבטי גם איתמר בן גביר, וגם עמית סגל, הם שני פירומנים שגוררים אותנו למלחמה. לעוד מלחמה. למה לא אם אפשר", כתב אגמון והסביר: "בן גביר הוא פירומן מקצועי, כבר שנים שהוא מגיע לכל נקודת חיכוך, כדי להגביר את הלהבות, כדי לחרחר שנאה, כדי לשפוך בנזין על כל גחל של זעם. כבר שנים שהוא מסתובב עם הסלוגן הזה של 'עוצמה יהודית', כמו איזה בריון חסר ביטחון שרוצה שכולם ידעו שהוא חזק. פעם צילמתי את אחת מהפגנות התמיכה באלאור אזריה, וראיתי את בן גביר עולה על במה מאולתרת, תופס את המגפון, ומשלהב את הקהל בנאום גזעני. באותו האירוע כמה מפגינים זועמים חטפו לי את המצלמה וסילקו אותי משם במכות. שם למדתי על בשרי שהעוצמה היהודית של בן גביר יכולה לפגוע גם ביהודים".

/>
"בן גביר פירומן, זה ברור", המשיך הפובליציסט, "אבל גם עמית סגל לא בדיוק מתנהל כאן כגורם מרגיע, נינוח ומפשר. וחשוב לי להדגיש שאני מסכים איתו על כל מילה. זה הרי ברור שהזיקה היהודית להר הבית, היא המעיין שממנו נובעת הזיקה שלנו לירושלים, ולארץ ישראל כולה. אבל המעיין הזה מתפקד גם מרחוק. הוא תיפקד יופי עד שישים ושבע, ותיפקד מדהים במשך אלפי שנים בגלות, ועמית סגל יודע את זה. מה כל כך דחוף לו, 'להסביר את הנוכחות' הישראלית-יהודית בהר הבית, כאן ועכשיו. מה הוא בעצם מדמיין כשהוא מעלה את הציוץ הזה? אני מניח שהוא, בדומה לבן גביר, רוצה יותר חיילים, יותר שוטרים, יותר "מצעדי דגלים", ויותר יהודים על ההר. הוא רוצה יותר ריבונות, ויותר נוכחות, באחד המקומות הכי רגישים ונפיצים בעולם, באחת התקופות הכי רגישות ונפיצות בשנה. זאת הסיבה שאני חושב שגם הוא פירומן. שנון יותר, מעונב יותר, מהוגן יותר, אבל עדיין פירומן", כתב אגמון.

"וחס וחלילה שלא תבינו מהפוסט הזה שאני מבין משהו על משהו. אני לא מבין שום דבר בקשר למצב הבטחוני בירושלים. אני לא יכול לשאת את התמונות של הטרוריסטים שמשליכים אבנים על אוטובוסים, ומתנפלים על אנשים ברחוב, ולא יכול לסבול את האלימות שמתגברת שם מיום ליום. אבל אני כן יודע, שאנשים שרוצים להגביר את החיכוך, ואת הלהבות, ואת הזעם, ואת הכעס, הם פירומנים מסוכנים, שמנסים לחרחר מלחמה, ואני כן יודע שמלחמה זה הדבר הכי נורא שיש, זאת דעתי", הוא סיכם.