מתיחות ביטחונית? זמרי האירוויזיון התארחו בעיר העתיקה בירושלים

מעל ל-20 משלחות של אמני תחרות האירוויזיון שתתקיים השנה בטורינו התארחו בישראל, וסיירו בעיר העתיקה בירושלים. מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת אמר: "כל אחד מהמשתתפים יהיה שגריר נהדר של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 13:22 ו בניסן התשפב

מתיחות ביטחונית? זמרי האירוויזיון התארחו בעיר העתיקה בירושלים
משלחות האירוויזיון בירושלים, צילום: שלומי מזרחי

מעל ל-20 משלחות של אמני תחרות האירוויזיון מבקרים בישראל במסגרת אירוע Israel Calling, והגיעו לסיור ארוך בעיר העתיקה בירושלים, שכלל מעבר בסמטאות ובשוק בעיר העתיקה, ביקור בכנסיית הקבר, בכותל המערבי ובאתר עיר דוד. הביקור בירושלים מתקיים בצל המתיחות הביטחונית בארץ, וההיערכות הרחבה של כוחות הביטחון והמשטרה ברחבי הבירה, במסגרת חג הראמדן הנחגג בימים אלו.  

באירועי Israel Calling הקודמים השתתפו עשרות מדינות מרחבי אירופה וזכו להצלחה ואהדה בקרב האמנים. המשלחות והגורמים בישראל והיוו מנוע צמיחה משמעותי לחשיפת אמני האירוויזיון בקרב המדינות המשתתפות ולהצלחתם בתחרות. בנוסף, הם העניקו לישראל ולירושלים חשיפה חיובית רחבה באמצעי התקשורת בכל רחבי אירופה, ברשתות החברתיות והאמנים שהשתתפו באירועים הקודמים הפכו לשגרירים חדשים של המדינה.

הפרויקט Israel Calling הינו יוזמה של המפיקה הישראלית טלי אשכולי ומתקיים בשיתוף משרד החוץ, משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ועיריית תל אביב – שמארחת את האירוע המרכזי.

מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק, שברך את המשתתפים בסיור בעיר העתיקה, אמר: "אנחנו שמחים לארח את אמני תחרות האירוויזיון כאן בירושלים. כל אחד מהם הוא מוביל דעת קהל בארץ המוצא שלו ואחרי הביקור הוא יהיה שגריר נהדר של מדינת ישראל".