10 דברים שלא ידעתם על גיא זוארץ: בשלן אמיתי ולמה אין לו טלוויזיה בבית

מנחה פריים טיים ישראלי, שחקן תיאטרון עם רפרטואר מרשים וזמר ישראלי שהביא את צלילי הלאדינו לקדמת הבמה – גיא זוארץ חוגג יומולדת ואנחנו יותר ממתרגשים לחגוג איתו את היום הגדול

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 21/03/22 10:33 יח באדר ב'

10 דברים שלא ידעתם על גיא זוארץ: בשלן אמיתי ולמה אין לו טלוויזיה בבית
גיא זוארץ, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

1. בשלן טריפוליטאי אמיתי

אם נשאל על חלוקת תפקידים בבית אז נגלה שיעל בר-זוהר, אשתו של גיא, ממש לא מתקרבת לסירים. הוא הבשלן המדופלם שעומל בחריצות על האוכל, ואת הכישרון הזה הוא ספג מהבית. כשהוא מארח תמיד יהיו מיליון סירים וקינוחים מתוקים בשפע, שחס וחלילה לא יקרה מצב שמישהו יבקש עוד פולקע ובדיוק נגמר.

2. ילד שובב

גיא היה ילד שובב בלשון המעטה ועונש על אחד ממעשיו הוא שגילה לו את אהבתו לבמה.
בכיתה ז' המורה הוציאה אותו מהכיתה כי הפריע וזוארץ בתגובה החל לעשות בלגן גם במסדרון. כעונש היה עליו לכתוב מכתב התנצלות ולהקריא אותו כל יום במשך שבוע בחדר אוכל מול מאות תלמידי בית הספר. שם גילה כמה הוא אוהב את הקהל והבמה.

3. זוארץ הוא זמר לאדינו

לזוארץ מגוון תחומי עניין וכישרון. תחילה ניסה לשחרר שירים לרדיו אך זה ממש לא התקבל באהדה - ראו אותו בתור מנחה ותו לא. הוא לא ויתר והיום הוא ואחיו ממלאים אולמות של מאות אנשים, הבאים ליהנות מזמירות מבית אבא בלדינו לצד פיוטים בנוסח יהדות לוב. יש שיגידו שזהו מופע רוחני ומרגש במיוחד.

4.חוזה מיליון שקל בשנה

החוזה המדושן של זוארץ, הכולל הנחיית שתי תוכניות הפריים טיים הישראליות, מצטבר למעל מיליון שקלים בשנה! ולמרות שאף אחד מאיתנו לא היה מתנגד למאה אלף שקל בחודש, בתחום שלו זה לא המון. רותם  סלע  הרי הרוויחה כמעט מיליון שקל על שלושה ימי צילום על פרסומת למזגן.

גיא זוארץ

צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

5. עובד בלי הפסקה 

לא קל להיות המנחה של הישרדות יש לזה מחיר משפחתי וימי העבודה קשוחים. מי מאיתנו לא היה רוצה לטוס לאי אקזוטי על חשבון העבודה, נכון? אז מסתבר שזה לא כזה פשוט. כל נסיעה של זוארץ היא לתקופה של חודשיים לפחות. הוא עובד שבעה ימים בשבוע וימי העבודה הם של 18 שעות, ככה שאין לו הרבה זמן לשבת מתחת לעץ הקוקוס על ערסל. כמובן שגם על התא המשפחתי זה מקשה, הילדים של גיא היו מעדיפים שיקחו מישהו אחר לתפקיד.

6. פודקאסטים בנסיעה ורץ בלי אוזניות

זוארץ מבלה המון זמן על הכבישים וחשוב לו להישמר ולא להתעסק בפלאפון וגם לנצל את הזמן להעשרה אישית. לכן  גיא שומע פודקאסטים בדרכים ומניח את הפלאפון בצד כדי שלא יהיה מולו. לעומת זאת, בריצות הבוקר שלו גיא אוהב לרוץ בלי מוזיקה אלא רק עם המחשבות, זה מנקה לו את הראש ופותח לו את היום ברוגע.

7. שבת, קבלה ותפילין

גיא אוהב ושומר על המסורת, מעבר לקידוש וסעודת שבת זוארץ אוהב ללכת לבית הכנסת עם ילדיו כמו שהוא עצמו היה הולך עם סבו כשהיה ילד. כל שבת בבוקר הוא הולך לתפילה בבית הכנסת הספרדי בשכונתו, הוא אף החל להניח תפילין ואפילו ללמוד קבלה.  

8. שיטות חינוך מתקדמות 

את ילדיו מגדל בשיטה החינוך האנתרופוסופי ומותר להם לצפות בטלוויזיה רק פעם בשבוע, ביום שישי.
גיא זוארץ ויעל בר-זוהר החליטו שאת הילדים שלהם הם יגדלו קצת אחרת. אין מסכים אצלם בבית חוץ מחדר הילדים, זמן המסך מוגבל וכמובן אין להם פלאפונים. זה לא קל, אבל הזוג טוען שככה יש הרבה יותר מקום לזמן איכות עם המשפחה. משחקי קופסא וספרים הם ההתעסקות המרכזית בבית. אז מה אם שני ההורים כל היום מופיעים בטלוויזיה? מה זה קשור?

9. צדי צרפתי הוא מהדמויות החשובות בקריירה של זוארץ

צדי הוא הראשון שביים את גיא עוד בתקופת הצבא כששירת בלהקת חיל האוויר. עם שחרורו מצה"ל צדי לקח אותו למגוון פרויקטים כאשר גולת הכותרת ואבן הדרך המשמעותית ביותר עבורו היה ליהוקו בבוסתן ספרדי.

10. העיקר לא להחזיר חול הביתה

חול בחופי הישרדות זה בסדר, אבל חול בבית - ממש לא. הייתה תקופה שגיא לא היה לוקח את ילדיו לים כי הוא פשוט לא רצה שיכניסו חול הביתה.