אחרי שהטריד קטינות אביה של עדי ביטי משתחרר מוקדם מהצפוי

רונן ביטי, אביה של הזמרת הצעירה עדי ביטי שהורשע בעבירות מין בקטינות שהעריצו את ביתו קיבל היום אישור שיחרור מוקדם מהכלא, זאת לאחר שריצה פחות מחצי מהעונש שנגזר עליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 12:45 יג באדר א'

אחרי שהטריד קטינות אביה של עדי ביטי משתחרר מוקדם מהצפוי
עדי ביטי, צילום: עמית נעים

בקרוב ישתחרר רונן ביטי, אביה של הזמרת של עדי ביטי מהכלא אחרי תשעה חודשים בלבד, זאת לאחר שעדת השחרורים אישרה היום (ב') את שיחררו לאחר שריצה פחות מחצי מהעונש המקורי. ביטי נידון ל-20 חודשי מעצר בפועל לאחר שהורשע בעבירות מין בשבע קטינות בנות 14-13, מעריצות של בתו. כיום הוא קיבל אישור שיחרור אחרי שריצה 9 חודשי מאסר בלבד.

"עשה מאמצים יוצאי דופן כדי לכפר על מעשיו"

גזר הדין ניתן לפני כשנה בעקבות ערעור של הפרקליטות על גזר הדין הקודם שהיה 9 חודשים של עבודות שירות. עו"ד בן אסולין מפרקליטות מחוז מרכז כתב בהגשת הערעור כי העונש, "סוטה מהותית וחריג מהענישה הנוהגת בנסיבות האישומים בהם הורשע, ואינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעה".

נזכיר כי הפרקליטות דרשה להמיר את עבודות השירות במאסר בפועל של 15 חודשים. בעקבות העירעור השופטים אף גזרו עונש חמור מזה שביקשה הפרקליטות- 20 חודשי מאסר בפועל. בגזר הדין נכתב כי העונש שדרשה הפרקליטות "אינו משקף באופן הולם את הנסיבות החמורות של ביצוע העבירות ואת הנזק שנגרם לקטינות". כיום רונן ביטי צפוי להשתחרר אחרי שריצה 9 חודשי מאסר בלבד, פחות מדרישת הפרקליטות והכרעת השופטים גם יחד.


להורדת הקובץ (החלטת ועדת השחרורים של כלא מעשיהו) 

מעו"ד אבי חימי ורותם טובול, המייצגים את רונן ביטי, נמסר שהוא, "עשה מאמצים יוצאי דופן כדי לכפר על מעשיו ולהשתקם והוא בהחלט ראוי לשחרור מוקדם. לצד החובה לשלם את חובו לחברה, יש לרונן את הזכות להישכח. הניחו לו ותנו לו לחיות את חייו".